زمان خبر:1 دقیقه قبل

تایلند تصمیم گرفته است اجرای 15 درصد مالیات بر عایدی سرمایه ارزهای دیجیتال خود را تعلیق کند. این پیشنهاد که در اوایل سال جاری ارائه شد، مخالفت‌های زیادی را برانگیخت، اما به نظر می‌رسد که نوعی مالیات بر رمزارزها همچنان اجرا خواهد شد.

بنا به گزارش فایننشال تایمز(Financial Times)، پس از اینکه معامله گران در این کشور مخالفت شدید خود را ابراز کردند، تایلند به طرح مالیاتی 15 درصدی خود برای ارزهای دیجیتال ادامه نخواهد داد. در مورد مالیات بر درآمد، مقامات مالیاتی گفتند که سود حاصل از تجارت یا استخراج ارز دیجیتال، به عنوان سود سرمایه مشمول مالیات است.

اداره درآمد تایلند(Thai Revenue Department) پس از مشاهده افزایش قابل توجه اندازه و ارزش بازار در سال 2021 (1400)، قصد داشت نظارت بر معاملات ارزهای دیجیتال را تشدید کند. با این حال، ذینفعان این صنعت، هشدارهای بدی مبنی بر اینکه مالیات های سنگین ممکن است توسعه آینده این بخش نوپا را خفه کند، صادر کرده اند.

وزارت دارایی تایلند(Thai Finance Ministry) برای اولین بار در ژانویه(دی) اعلام کرد که قصد دارد از بازار کریپتو مالیات بگیرد، اما در عمل دشوار تلقی شد. برای مثال، مشخص نبود که آیا این مالیات از گزارش‌های سالانه اخذ می‌شود یا اینکه دولت صرافی‌ها را مجبور خواهد کرد که آنها را از مبدا کسر کنند.

هفته گذشته، بانک تایلند(Bank of Thailand)، وزارت دارایی(Ministry of Finance) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار(Securities and Exchange Commission) اعلام کردند که مقرراتی را برای دارایی های دیجیتال خاص که سیستم مالی را به خطر نمی اندازند، ارائه خواهند کرد.

از نظر مقررات ارزهای دیجیتال، دولت ها بر مالیات، حمایت از سرمایه گذاران و مبارزه با پولشویی متمرکز هستند. به دلیل وجود دیفای (DeFi) و توکن های غیر قابل تعویض (NFT)، این طبقه دارایی در سال‌های اخیر گسترش قابل توجهی را از نظر پذیرش تجربه کرده است.

چندین کشور، به ویژه کره جنوبی، نحوه مالیات بر بازار ارزهای دیجیتال را در نظر گرفته اند. پس از مقاومت های فراوان، کره جنوبی طرح مالیاتی کریپتو خود را تا سال 2023 (1402) به تعویق انداخت.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع: cointelegraph

منبع