زمان خبر:7 دقیقه قبل

لی کوانگ جائه(Lee Kwang-jae)، نماینده حزب حاکم دمکرات در کره جنوبی، ظاهراً در حال برنامه ریزی برای دریافت کمک های مالی به کمپین سیاسی در قالب دارایی های دیجیتال است. او همچنین قصد دارد از اواسط ژانویه سال آینده، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را به عنوان رسید برای چنین کمک‌هایی منتشر کند

کریپتو کمپین های سیاسی را تقویت می کند

بر اساس گزارش 30 دسامبر توسط The Korea Held، ارزهای دیجیتال گنجانده شده در این طرح، دو ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار خواهند بود – بیت کوین (BTC) و اتر (ETH)، و همچنین چند توکن محلی. در صورت تحقق، نماینده لی کوانگ جائه اولین قانونگذار در این کشور آسیایی خواهد بود که دارایی های دیجیتال را برای تامین مالی کمپین می پذیرد.

یکی از مقامات دولت لی گفت: “ما در حال حاضر در حال بررسی انتخاب ارائه دهندگان کیف پول محلی (دارایی مجازی) هستیم. ما آدرس کیف پول خود را در وبلاگ، صفحه فیس بوک و کانال یوتیوب خود در اوایل ژانویه بازبینی خواهیم کرد.”

با توجه به اینکه این یک پروژه آزمایشی است، دفتر قانونگذار اعلام کرد که ابتدا قصد دارد 10 میلیون وون (حدود 8400 دلار) ارزهای رمزنگاری شده را دریافت کند، با یک محدودیت 1 میلیون وون (840 دلار) برای هر مشارکت کننده.

دارایی های اهدایی بعداً در یک محل تجارت دارایی دیجیتال محلی به پول نقد تبدیل می شود.آنها متعاقباً طبق مقررات مالی سیاسی به کار گرفته خواهند شد.

دفتر لی هشدار داد که به دلیل افزایش نوسانات صنعت ارزهای دیجیتال، ارزش واقعی کمک مالی زمانی که به ارزهای فیات تبدیل می شود، ممکن است متفاوت باشد. این می تواند منجر به مبالغ کسر مالیاتی شود که با انتظارات اولیه مردم هنگام انجام تسویه حساب مالیاتی پایان سال متفاوت است.

سیاست مالیاتی بحث انگیز

آغاز سال 2021، دولت این کشور شرق آسیا به دنبال اعمال قوانین سختگیرانه بر اکوسیستم دارایی دیجیتال محلی بوده است. یکی از آنها شامل سرکوب افرادی که بیش از 42000 دلار از تجارت ارزهای دیجیتال سود کسب می آورند با مالیات 20 درصدی بود. این قانون قرار بود از ابتدای سال 2022 اجرایی شود.

با این حال، چند ماه بعد، حزب حاکم – حزب دمکرات – پیشنهاد تاخیر در سیاست مالیاتی را داد. به گفته قانونگذاران، کشور برنامه ریزی دقیقی برای اجرای رویه مالیاتی ندارند.

اندکی بعد، حزب مخالف – حزب قدرت مردم – نیز استدلال کرد که به تعویق انداختن این قانون ضروری است. نماینده چو میونگ هی(Cho Myoung-hee) – یکی از اعضای اپوزیسیون – معتقد است که “در زمانی که تعریف قانونی ارز مجازی مبهم است، درست نیست که ابتدا مالیات وضع کنیم.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی باشد.

منبع:cryptopotato

منبع