زمان خبر:3 ثانیه قبل

رجب طیب اردوغان (Recep Tayyip Erdoğan)، رئیس‌جمهور ترکیه و مقامات حزب حاکم عدالت و توسعه این کشور اوایل این هفته برای گفت‌وگو درباره متاورس دیدار کردند و رئیس‌جمهور خواستار تحقیقات جامع در این زمینه شد.

طبق گزارش Daily Sabah، اردوغان این حزب را ترغیب کرده است که متاورس، ارزهای دیجیتال و نحوه انجام تراکنش ها با استفاده از آنها را مطالعه کند.

در جلسه ای در ۲۵ ژانویه (۵ بهمن)، به رهبران این حزب دستور داده شد که در مورد این پدیده و پیامدهای قابل توجه آن برای آینده تحقیق کنند. پیش‌بینی می‌شود که جنبه‌های اقتصادی متاورس، ارزهای دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی در مجمعی که متعاقباً توسط حزب حاکم سازماندهی می‌شود، مورد بررسی قرار گیرد.

در ترکیه، متاورس در حال جلب توجه است. بر اساس برخی گزارش ها، تاکنون هزاران منطقه مجازی در ترکیه که بیشتر آنها در پایتخت تاریخی سابق استانبول واقع شده اند، در پلتفرم های متاورس مبتنی بر بازی خریداری شده اند.

همانطور که Cointelegraph گزارش داد، دولت ترکیه اخیراً در متاورس برای بحث در مورد قوانین ارزهای دیجیتال تشکیل جلسه داد. مصطفی الیتاش (Mustafa Elitaş)، رئیس مجلس ملی ترکیه گفت: “من معتقدم که جلسات مبتنی بر متاورس به سرعت بهبود می یابند و به بخشی اساسی از زندگی ما تبدیل می شود.”

در حالی که دولت ترکیه پذیرای فناوری بلاک چین، متاورس و ارز دیجیتال دولتی است، اما رئیس جمهور اردوغان به دلیل مخالفت شدید خود با ارزهای دیجیتال بدنام شده است. سال گذشته، در یک جلسه پرسش و پاسخ عمومی، او به ارزهای دیجیتال «اعلان جنگ» داد و به این معنی بود که این کشور علاقه‌ای به پذیرش آن‌ها ندارد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی باشد.

منبع: cointelegraph

منبع