زمان خبر:13 دقیقه قبل

گروهی از ویراستاران در ویکی‌پدیا، دایره‌المعارفی که کاربر رایگان تولید می‌کند، به طبقه‌بندی NFT به‌عنوان نوعی هنر رای منفی داده‌اند و به اجماع رسیده‌اند تا این موضوع را تا تاریخ بعدی مخفی نگه دارند.
یک نظرسنجی و بحث در پایان دسامبر(اوایل دی) در این پلتفرم شروع شد و در مورد گران ترین فروش های هنری توسط هنرمندان زنده و اینکه آیا فروش هنر NFT باید به عنوان “فروش هنری در نظر گرفته شود، شروع شد.
ویراستار «جوناس» نوشت: «ویکی‌پدیا واقعاً نمی‌تواند تصمیم بگیرد که چه چیزی به عنوان هنر به حساب می‌آید، به همین دلیل است که قرار دادن NFTها، هنری یا غیر هنری، در فهرست خود کارها را بسیار ساده‌تر می‌کند».
بیشتر بحث بر این بود که آیا NFT هنر را نشان می‌دهد یا صرفاً نشانه‌ای است که جدا از هنر اصلی است. ویراستاران در تعاریف دچار مشکل شده بودند و برخی احساس می کردند که اطلاعات موثقی برای نتیجه گیری وجود ندارد.
یک فراخوان برای رأی گیری نشان داد که پنج ویراستار مخالف گنجاندن NFT در فروش آثار هنری بودند و تنها یک نفر از آنها حمایت می کرد. در 12 ژانویه(22 دی) توافقی صورت گرفت تا فروش هایی مانند مجموعه NFT پاک(Pak’s NFT) که 91 میلیون دلار به دست آورد و 69 میلیون دلار NFT بیپل از فهرست فروش برتر آثار هنری حذف شود و بحث در تاریخ بعد دوباره باز شود.

طبق دستورالعمل‌های ویکی‌پدیا، برای ایجاد یک اجماع، نه مخالفت یا رأی لازم نیست. برای رسیدن به یک تصمیم، اجماع باید همه نگرانی‌های قانونی ویراستار شرکت‌کننده را که در خط‌مشی‌های پلتفرم قرار می‌گیرند، لحاظ کند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی باشد.

منبع:cointelegraph

منبع