زمان خبر:54 ثانیه قبل

بر اساس داده‌های بلاکچین از Nansen analytics در روز سه‌شنبه، بیش از 1.096 میلیارد دلار اتریوم در ماه گذشته سوزانده شده است. با معرفی EIP-1559 در آگوست 2021 (مرداد 1400)، برای هر تراکنشی که در بلاکچین اتریوم اتفاق می‌افتد، بخشی از کارمزد از گردش خارج می‌شود. با اینکه ارسال و دریافت اتریوم هزینه زیادی ندارد، اما فعالیت های دیگر مانند ضرب توکن های NFT از طریق قراردادهای هوشمند، هزینه گس بسیار بیشتری دارند.

در ماه ژانویه (دی)، حجم کل تراکنش های NFT در پلتفرم OpenSea به بالاترین حد خود یعنی 3.5 میلیارد دلار رسیده بود. در حال حاضر در جدول امتیازات که توسط Ultra Sound Money گردآوری شده است، این پلتفرم با 65778 اتریوم (181.7 میلیون دلار) در 30 روز گذشته، رتبه اول را دارد. در رتبه‌های دوم و سوم، سوخت‌های توکن ناشی از تراکنش‌های اتریوم و فعالیت در صرافی غیرمتمرکز Uniswap (UNI) به ترتیب به 35696 اتریوم (98.6 میلیون دلار) و 24223 اتریوم (66.9 میلیون دلار) رسیده است.

با این حال، اتریوم همچنان یک شبکه بلاکچین تورمی است. چرا که انتشار فعلی 5.4 میلیون اتریوم در سال از 3.5 میلیون اتریوم سوزانده شده فراتر می رود. عرضه اتریوم تنها پس از حذف مکانیسم اثبات کار آن از طریق انتقال به اثبات سهام یا PoS به اوج خود می رسد.

به محض اینکه این اتفاق بیفتد، مقدار کل انتشار جدید کمتر از تعداد اتریوم هایی خواهد بود که سوزانده می شوند و در نتیجه یک شبکه تورم‌زدایی خالص ایجاد می‌شود. انتقال PoS که “ادغام” نامیده می شود، در سه ماهه دوم یا سوم سال جاری رخ خواهد داد. با این حال، قبل از آن، نرخ هش کل شبکه همچنان توانسته است به بالاترین حد خود برسد. بنیاد اتریوم اخیراً تغییر نام تجاری اتریوم2.0 را در دستور کار خود قرار داده است که اکنون لایه اجماع نامیده می شود.

 

 

اين مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئوليت آن با آکادمی گرم متاورس نمی باشد.

منبع: cointelegraph

منبع