زمان خبر:9 دقیقه قبل

بر اساس گزارشی که توسط اریک نیوکامر، کارشناس صنعت فناوری منتشر شده است، OpenSea، بزرگترین بازار NFT، به دنبال ارزش گذاری 13 میلیارد دلاری است.

“eBay of NFTs” دور تامین مالی را به رهبری Coatue Management، یک شرکت مدیریت سرمایه گذاری متمرکز بر فناوری مستقر در نیویورک برگزار می کند. سرمایه‌گذار کیتی هاون، که غول سرمایه‌گذاری خطرپذیر Andreessen Horowitz را در اواسط دسامبر (24) ترک کرد، نیز در میان شرکت‌کنندگان حاضر است. هاون در هیئت مدیره شرکت در کنار بنیانگذاران آن الکس آتاالله و دوین فینزر حضور دارد.

در نوامبر (آذر)، The Information گزارش داد که اوپن سی هنوز یک فرآیند جمع آوری سرمایه جدید را آغاز نکرده است، اما پیشنهادهای سرمایه گذاری موجود ارزش شرکت را تا 10 میلیارد دلار افزایش می دهد. اوپن سی پس از پایان یک دور سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری در ماه ژوئیه (تیر)، 1.5 میلیارد دلار ارزش دارد. بر اساس داده های ارائه شده توسط DappRadar، حجم معاملات روزانه در بزرگترین بازار NFT در حال حاضر 162.5 میلیون دلار است.

اوپن سی که در سال 2017 (1396) راه اندازی شده است، سال گذشته افزایش شدیدی در محبوبیت داشت و از شیدایی NFT که سراسر جهان را فرا گرفت، بهره فراوان برده است.

صعود آن به وضعیت فعلی آسان نبود. در ماه سپتامبر (شهریور)، این پلتفرم درگیر یک جنجال بزرگ تجاری داخلی شد. رئیس محصول اوپن سی، نیت چستین، پس از اینکه مشخص شد NFTهای ارزان قیمت را درست قبل از اینکه در صفحه اصلی وب سایت ظاهر شوند، خریداری می کند، مجبور به استعفا شده بود. در اواخر دسامبر (اوایل دی) نیز، اوپن سی پس از مسدود کردن بیش از 2 میلیون دلار NFT های Bored Ape که از یک گالری هنر معاصر واقع در نیویورک به سرقت رفته بود، نگرانی های متمرکز بودن را ایجاد کرد. پس از این حادثه، برخی از کاربران معتقد بودند که احزاب متمرکز نباید اجازه دخالت داشته باشند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی باشد.

منبع: U.today

منبع