زمان خبر:3 دقیقه قبل

بنا بر داده های پلتفرم IntoTheBlock، برخی از عوامل مثبت همچنان ممکن است به بیت کوین و اتریوم در سال 2022 کمک کنند. در لحظه انتشار این خبر، بیت کوین در قیمت 42087 دلاری معامله می شد که درحال از دست دادن سود جزئی خود که در اواخر هفته گذشته حاصل شد ، است. اتریوم نیز پس از معاملات مثبت آخر هفته خود، به 3197 دلار کاهش یافت.

ارزش اکثر رمزارزها در بین 100 رمزارز برتر بازار به جز کاردانو (ADA) ،لایت کوین (LTC) ، مونرو(XMR) و چند توکن دیگر، روبه کاهش است. عوامل منفی از قبیل تشدید سیاست های فدرال رزرو و چرخه چهار ساله ، قیمت بیت کوین را تحت فشار قرار می دهد.

فدرال رزرو به موجب افزایش نرخ تورم به 7 درصد یعنی سقف 40 سال گذشته خود ، دست به تشدید سیاست های مالی خود زد. چرخه چهار ساله بازارها هر چهار سال یکبار تکرار می شود، برای نمونه ، طی آن قیمت بیت‌کوین به سقف های جدیدی دست یافت ، همان طور که طی سال های 2013، 2017 و 2021 قیمت بزرگترین رمزارز بازار صعود کرد. بازار ارزهای دیجیتال با توجه به عدم قطعیت از آنچه قرار است در آینده اتفاق بیافتد ، تحت تاثیر قرار گرفته است.

در این مطلب به برخی از این عوامل مثبت اشاره شده است:

قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در اواخر سال 2017 به سقف های قیمت 20000 دلاری رسید. با این حال، بازار خرسی BTC در سال 2018 زمانی که فدرال رزرو شروع به تشدید سیاست های پولی خود کرد، آغاز شد.

به دنبال کاهش شدید قیمت در ماه دسامبر(آذر-دی)، حدود 25 درصد از آدرس های بیت کوین ،  موجودی دارایی های خود را کاهش دادند و قیمت بیت کوین از 20000 دلار به 6000 دلار کاهش یافت.

بنا بر اعلام IntoTheBlock ، این بار شرایط متفاوت است، زیرا علیرغم افت 50 درصدی قیمت در ماه می 2021 (اردیبهشت 1401) و ضرر 40 درصدی قیمت از سقف های اخیر، تعداد آدرس هایی که بیت کوین هولد می کنند ، همچنان در حال افزایش است.

افزایش مداوم تعداد هولدرها، برخلاف کاهشی که در اوایل سال 2018 تجربه شد ، حاکی از تداوم میزان علاقه مندی نسبت به بیت کوین است، این می تواند به عنوان یک عامل مثبت عمل کند. این شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای همچنین اشاره می کند که میزان هش ریت بیت کوین به سرعت بهبود یافته است و از کف های ماه ژوئن(خرداد) در پی ممنوعیت ارز دیجیتال در چین، 252 درصد رشد کرده است.

قیمت اتریوم

به همین ترتیب، تعداد آدرس‌های اتریوم به رکورد 68.34 میلیون دست یافته است و سقف بی سابقه ای به ثبت رسیده است.

به رغم اینکه قیمت اتریوم زیر سقف تاریخی خود قرار دارد ، اما تعداد تراکنش های این شبکه همچنان به سقف های تاریخی خود نزدیک می شود. علاوه بر آن ، تعداد هولدرهای آن نیز روبه افزایش است که حاکی از رشد تقاضا است.

screenshot u.today 2022.01.17 21 40 19 258x300 - عواملی مثبتی که می توانند در سال 2022 برای بیت کوین و اتریوم قابل توجه باشند
همچنین گفتنی است که تراکنش های روزانه اتریوم در سال 2018 به دلیل کاهش قیمت ها به شدت کاهش یافت. امروزه تعداد تراکنش ها در سطوح بالایی قرار دارد و کمتر از گذشته تحت تاثیر قیمت ETH قرار می گیرد.

IntoTheBlock همچنین به سایر عوامل مثبت و احتمالی از قبیل رونق NFT ها، افزایش پذیرش DAO، پذیرش بیشتر بیت کوین به عنوان ارز قانونی، استیبل کوین ها و غیره اشاره کرده است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع: u.today

منبع