زمان خبر:5 ثانیه قبل

بازار کریپتو از ابتدای سال ۲۰۲۲ در رکود بوده است. این بازار همراه با دارایی های سنتی در واکنش به چندین رویداد اقتصاد کلان ارزش زیادی از دست داده است.

با وجود این، تحلیلگران همچنان نسبت به بیت‌کوین و اتریوم، دو ارز دیجیتال پیشرو در بازار و همچنین استیبل کوین‌ها به شدت خوش‌بین هستند. فاندامنتال این دارایی های دیجیتال آنها را در سال جاری در بالاترین حد خود حفظ می کند.

تحلیلگران، فاندامنتال های اصلی بازار کریپتو برای سال ۲۰۲۲ را نام می برند
تحلیلگران بلومبرگ در چشم انداز رمزارزی بلومبرگ برای ماه فوریه (بهمن)، دارایی های دیجیتالی کلیدی را که در سال ۲۰۲۲ به تسلط خود در بازار ادامه خواهند داد، نام برده اند. این دارایی ها شامل بیت کوین، اتریوم و استیبل کوین ها است که آنها را دلارهای رمزارزی می نامند. تیم تحلیلگران به رهبری مایک مک‌گلون (Mike McGlone)، استراتژیست ارشد کالا، به این دارایی‌های دیجیتالی به دلیل اخبار فاندامنتالشان خوش‌بین هستند.

بیت کوین، اتریوم و استیبل کوین ها حدود ۷۰ درصد از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می دهند. BI خاطرنشان می کند که ریزش بیش از حد در سال ۲۰۲۱ ممکن است ادامه یابد، اما ما انتظار داریم که ارزش بازار این سه دارایی اصلی به رشد خود ادامه دهد.

نکته اساسی که برای بیت کوین برجسته است، عرضه محدود ۲۱ میلیون بیت کوین است. با کاهش عرضه و افزایش تقاضای بازار برای بیت کوین، این رمزارز در راه تبدیل شدن به یک وثیقه دیجیتال جهانی است. آن‌ها اضافه می‌کنند که بیت کوین موقعیت منحصربه‌فردی برای ادامه افزایش قیمت خود دارد و علیرغم ظهور هزاران ارز دیجیتال جدید در بازار کریپتو، به حفظ موقعیت خود در صدر ادامه خواهد داد.

اتریوم و استیبل کوین ها نیز در آستانه عملکرد بهتری هستند
قوی ترین فاندامنتال اتریوم که در این گزارش به آن اشاره شده است، اکوسیستم گسترده آن است که سهم بزرگی از بازار NFT و دلارهای رمزارزی را در صنعت کریپتو دربر می گیرد. افزایش استفاده از استیبل کوین های ضرب شده در بلاک چین اتریوم به شدت از قیمت اتر حمایت می کند.

در همین حال، استیبل کوین‌ها که تقریباً همگی به دلار متصل هستند، به دلیل سهولت پرداخت‌های دلاری برای کاربران، به رشد خود ادامه خواهند داد. BI به رشد شش استیبل کوین برتر اشاره می‌کند و می گوید که بین شروع سال ۲۰۲۱ تا فوریه ۲۰۲۲ (دی تا بهمن)، ارزش بازار ترکیبی آنها حدود ۵ برابر افزایش یافته است. استیبل کوین های برتر از جمله تتر (USDT) و USDC Circle دارای ارزش بازار حدودا ۱۷۰ میلیارد دلاری هستند.

چشم انداز BI برای بقیه بازار کریپتو چندان صعودی نیست. تحلیلگران تاکید کردند که بیش از ۱۷،۰۰۰ ارز دیجیتال دیگر در بازار موارد استفاده قابل توجهی از خود نشان نداده اند و تا حد زیادی فقط قمار بوده اند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی باشد.

منبع: coingape

منبع