زمان خبر:28 ثانیه قبل

سامسونگ الکترونیک آمریکا روز دوشنبه در کنفرانس فناوری CES در لاس وگاس از شراکت خود با veritree، یک پلتفرم راه حل های آب و هوایی مبتنی بر بلاک چین، برای کاشت 2 میلیون درخت حرا در ماداگاسکار طی سه ماه آینده خبر داد. veritree از فناوری بلاک چین برای مدیریت فرآیند احیای جنگل و تأیید هر درخت کاشته شده استفاده می کند.
طرح درختکاری بخشی از برنامه اقدام مبتنی بر طبیعت سامسونگ در زمینه پایداری زیست محیطی است، به ویژه برای جذب و جداسازی دی اکسید کربن (CO2) از جو.
هدف این است که حدود 200 هکتار زمین را بازسازی کنیم و حدود 1 میلیارد پوند CO2 را در یک دوره 25 ساله جدا کنیم.
Veritree، توسعه یافته توسط tentree، یک شرکت پوشاک پایدار که برای هر لباس فروخته شده 10 درخت می کارد، مسئولیت تدارکات را بر عهده خواهد داشت. veritree که به عنوان یک سیستم حسابداری ساخته شده است، تلاش می کند تا شفافیت بیشتری را در کل فرآیند از جمع آوری داده ها در سطح میدانی، برنامه ریزی سایت، موجودی درختی و نظارت بر اثرات ارائه دهد. درختکاران از تلفن های خود برای ردیابی درختانی استفاده می کنند که یک حامی برای کاشت آنها پول پرداخت کرده است و اساساً یک نقشه دیجیتالی از درختان دیجیتال مربوطه ایجاد می کنند.
مارک نیوتن(Mark Newton)، رئیس بخش پایداری شرکت سامسونگ، گفت که سرمایه گذاری در فناوری نوآورانه و به اصطلاح “راه حل های مبتنی بر طبیعت” برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی حیاتی است.

به گفته سامسونگ، درختان حرا(mangrove) از موثرترین مخازن کربنی در جهان هستند. ریشه های حرا که معمولاً با آب پوشانده می شوند، CO2 را در خاک جذب و ذخیره می کنند. سامسونگ قصد دارد با اعضای جامعه محلی منطقه ماهاجانگا ماداگاسکار، منطقه ای که با جنگل زدایی گسترده مواجه است، همکاری کند تا تا پایان سه ماهه اول سال به هدف 2 میلیون درختی خود برسد.
طرح درختکاری بخشی از تلاش های رو به رشد سامسونگ در زمینه پایداری است. علاوه بر استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در ایالات متحده، این شرکت اخیراً از مجموعه تلویزیون های هوشمند جدید با پلتفرم یکپارچه NFT رونمایی کرده است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی باشد.

منبع:cointelegraph

منبع