زمان خبر:7 ثانیه قبل

در حالی که روسیه به بمباران اوکراین ادامه می دهد و گزارش‌ها حاکی از کشته‌شدن چند صد تن از شهروندان این کشور هستند، جامعه بین‌المللی برای بسیج منابع و ارسال کمک های مالی خود به سازمان‌های مختلف به منظور حمایت از ارتش اوکراین تلاش می‌کنند. در همین راستا یک مجموعه NFT ایجاد شده است. سازنده این مجموعه وعده داده است که تمام درآمد حاصل از فروش اولیه NFTها به همراه بخشی از درآمدهای ثانویه فروش را به کمک‌های امدادی در اوکراین اختصاص خواهد داد. طبق گزارش OpenSea، کف قیمت این مجموعه حدود 0.053 ETH بوده و اکنون، حجم معاملات آن در حدود 456 ETH می باشد.

اما نکته اینجاست که شور و هیجان ایجاد شده برای این مجموعه باعث افزایش نجومی قیمت کارمزدهای شبکه اتریوم شده است. اوایل صبح روز 26 فوریه (7 اسفند)، میانگین هزینه گس از 1300 گیگا‌وِی (gwei) گذشت و دوباره به زیر 100 gwei  بازگشت. پیش بینی می شود به دلیل افزایش فعالیت و ازدحام شبکه این اتفاق تکرار شود.

بسیاری از اهداکنندگان از پولی که بابت هزینه های گس این تراکنش ها از دست دادند ناامید شده و ادعا کردند که این وجوه می توانست به جای آن، به مردم اوکراین داده شود. گفتنی است که در شرایط فعلی، اهدای کریپتو به یک گزینه محبوب برای کسانی تبدیل شده است که می‌خواهند از گروه‌های امدادی اوکراینی یا حتی ارتش آن حمایت کنند. طبق گزارش های موجود، بیش از 4 میلیون دلار بیت کوین تاکنون به عنوان کمک مالی به ارتش این کشور اهدا شده است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع: ambcrypto

منبع