زمان خبر:1 دقیقه قبل

با نزدیک شدن به پایان سال 2021، ردیت به اشتراک گذاشته است که ارز دیجیتال پربازدیدترین موضوع امسالش بوده است و به این ترتیب بازی، ورزش و مراسم عروسی را شکست داده است.

کلمه “crypto” بیش از 6.6 میلیون بار در سراسر این سایت استفاده شده است.

شاید بزرگترین شگفتی این باشدکه Redditors(کاربران ردیت) بیشتر به Dogecoin علاقه مند بودند تا بیت کوین. پنج زیرمجموعه ارز دیجیتال پربازدید r/dogecoin، r/superstonek، r/cryptocurrency، r/amcstock و r/bitcoin بودند. 

در پست های کریپتو بیشترین اتفاق نظر، در سال جاری در رابطه با دوج، وارد شدن تسلا به بیت کوین و تعصب برای بقاء رمزارز بوده است. 

از بین بیش از 500 ساب ردیت مختلف مرتبط با رمزارز، r/superstonk بیشترین رشد را در سال جاری داشته است و از سال 2020(1398)، عضویت خود را با 917 درصد افزایش به 713000 کاربر رسانده است. در حالی که ساب ردیت اغلب، بازار سهام سنتی را مورد بحث قرار می دهد، اما توسط کاربران به مکانی نیز برای بحث در مورد موضوعاتی مانند بازار آتی NFT GameStop ، کن گریفین(Ken Griffin)، مدیر عامل ضد ارز دیجیتال Citadel و ممنوعیت ارزهای دیجیتال توسط چین تبدیل شده است.

ساب ردیت(subreddit) عظیم مالی r/wallstreetbets (WSB) نیز اخیراً مسیر خود را در مورد موضع ضد رمزارز معکوس کرده است و به 11.4 میلیون عضو خود اجازه داد تا در اوایل سال جاری در مورد بیت کوین، اتریوم و Dogecoin بحث کنند. در واقع، WSB میزبان یک مهمانی چشمگیر روی پشت بام در ساحل میامی در طول آرت بازل(Art Basel) بود که “مهمانی NFT به ماه” نام داشت، که نمونه‌ای برجسته از تغییر ایدئولوژیک subreddit در سال 2021(1399-1400) بود.

علاقه Redditors به ​​ارزهای دیجیتال دیرینه است، اما سال 2021 سالی برای رکوردها بود. Reddit برای بیش از ده سال میزبان زیرمجموعه‌های مرتبط با کریپتو بوده است، اما در سال گذشته “سال بررسی“، که بر مسائل همه‌گیر، بیکاری و زندگی سیاه‌پوستان تأکید داشت، حتی یک مورد به کریپتو اشاره‌ نشد. 

از آنجایی که امسال ارزهای دیجیتال و NFT بیشتر از همیشه به جریان اصلی تبدیل شدند، علاقه مندان به رمزارزها و تازه واردان به طور یکسان به Reddit رفتند تا خود را آموزش دهند و وارد گفتگو شوند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی باشد.

منبع:decrypt.co

منبع