زمان خبر:14 ثانیه قبل

با وجود اینکه که بازار رمزارزها دچار ریزش شده است، با این حال NFTها یا توکن‌های غیرقابل تعویض همچنان به میزان قابل توجهی درآمدزایی دارند. OpenSea، برترین بازار NFT، هفته گذشته با فروش 3.5 میلیارد دلاری در ژانویه (دی-بهمن)، تنها در نیمه ماه، رکورد یک ماهه خود را شکست. و به ویژه یک مجموعه اولیه NFT بنام NBA Top Shot که در 30 روز گذشته رشد زیادی داشته است.

در دنیای NFT، مجموعه‌های PFP (تصویر نمایه) مانند Bored Apes، Meebits، و World of Women بیشتر سر و صدا می‌کنند. اما NBA Top Shot به‌عنوان سریالی که جریان اصلی محبوبیت NFT را در مارس سال گذشته (اسفند 1399) آغاز کرد، به‌طور گسترده دیده شده است. سپس بازار NFT در ژوئن (خرداد) دچار سقوط مقطعی شد، و زمانی که NFT ها در ماه آگوست (مرداد) دوباره افزایش یافتند، Top Shot درخشش خود را از دست داده بود. بسیاری از افراد حرفه ای در جامعه NFT، مجموعه Top Shot را به عنوان “NFT lite” می دیدند، زیرا به طور خاص با هدف جذب هنجارها و مجاز به خرید فقط با دلار بود.

فروش بازار ثانویه این مجموعه در 30 روز گذشته بر اساس داده های CryptoSlam با 53.8 میلیون دلار فروش، 72 درصد افزایش یافته است.

این هفته، NBA Top Shot کمپین تبلیغاتی تلویزیونی و رسانه‌های اجتماعی جدیدی را با حضور دورانت راه‌اندازی کرد و به خریداران بسته‌های Top Shot برای اولین بار یک NFT رایگان هدیه داد. برای دورانت، این آخرین مورد او در یک رشته تبلیغات رمزارزها است، او همچنین به عنوان سفیر Coinbase که قبلاً در آن سرمایه گذاری کرده بود، قرارداد امضا کرد و Coinbase در ماه اکتبر (مهر) تبدیل به صرافی رسمی رمزارزهای NBA شده است.

 

 

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی باشد.

منبع: decrypt

منبع