زمان خبر:2 ثانیه قبل

بر اساس گزارش های متعدد رسانه های محلی، دولت چین شروع به رد درخواست های علامت تجاری مرتبط با پروژه های متاورس کرده است.

ساوت چاینا مورنینگ پست (SCMP) روز دوشنبه با استناد به داده های شرکت ردیابی ثبت علامت تجاری و تجاری Tianyancha گزارش داد که برنامه های کاربردی علامت تجاری حاوی یوان یوژو(yuan yuzhou)، ماندارین(Mandarin) برای متاورس، توسط اداره ملی مالکیت فکری(National Intellectual Property Administration) ثبت نشده است.

مواردی که رد شدند شامل برنامه های NetEase، iQiyi و Xiaohongshu می شوند.

درخواست‌های غول‌های فناوری کشور از جمله تنسنت (Tencent) و علی بابا (Alibaba) که مالک SCMP است، هنوز در انتظار بررسی هستند.

این اقدام به تلاشی برای مبارزه با هجوم چنین برنامه‌هایی نسبت داده شده است که می‌تواند باعث انحراف علامت تجاری شود، وضعیتی که در آن شخص دیگری غیر از صاحب برند اصلی، یک علامت تجاری به دست می‌آورد و سوء تفاهم در بین مصرف‌کنندگان می شود.

به گفته کارشناسان، این پیشنهاد حاکی از آن است که مقامات در حال تلاش هستند تا هر گونه تبلیغات احتمالی را در حیطه متاورس در این صنعت فناوری، رفع کنند.

چن گائوجی(Chen Gaojie) از شرکت تحقیقاتی فناوری پت اسنپ (PatSnap) به SCMP گفت: “آنچه که من می بینم این است که دولت، شرکت‌ها را تشویق می‌کند تا با قابلیت‌های تکنولوژیکی واقعی، وارد عرصه متاورس شوند. متاورس شامل بسیاری از فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی و بلاک چین است.”

متاورس یک دنیای مفهومی است که در آن اینترنت در نهایت به یک فضای مجازی فراگیر تبدیل می شود که می تواند برای کار، بازی، معاشرت، تجربیات و رویدادها مورد استفاده قرار گیرد. این اصطلاح توسط نیل استفنسون(Neal Stephenson) در سال 1992 (1371) در رمانش « Snow Crash» ابداع شد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع: coindesk

منبع