زمان خبر:1 دقیقه قبل

بر اساس گزارش بلاک دیتا داشبورد (Block Data Dashboard)، حجم معاملات ماهانه توکن های غیرقابل تعویض (NFT) در ژانویه، در حال حاضر، به رکورد 6.13 میلیارد دلار رسیده است.

حجم ماهانه NFT در ژانویه(دی) نسبت به دسامبر(آإر)، 129 درصد رشد کرد. بیشتر این افزایش به دلیل آخرین رقیب در صحنه بازار NFT به نام لوک ریر (LookRare) بود که پس از عرضه در 10 ژانویه(20 دی)، نزدیک به 2 میلیارد دلار حجم رسید.

LooksRare تهدیدی برای اپن سی (OpenSea)، بازار غالب NFT است که به دلیل توکن LOOKS آن، تقریباً 90 درصد حجم را کنترل می کند. کاربران هنگام خرید یا فروش NFT در پلتفرم، LOOKS دریافت می‌کنند و می‌توانند با قرار دادن این توکن در پلتفرم، جوایز بیشتری کسب کنند.

با این حال، LooksRare بدون مشکل نیست. بلاک ریسرچ (Block Research) اشاره می کند که بیشتر حجم معاملات LooksRare به دلیل واش تریدینگ(Wash trading) است که در آن افراد اقلامی را بین خود شان مبادله می کنند تا به طور مصنوعی حجم و قیمت را افزایش دهند.

جدا از بازارهای NFT مبتنی بر اتریوم(Ethereum)، مجموع فروش NFT در سولانا (Solana) نیز در ژانویه از یک میلیارد دلار فراتر رفت.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع: theblockcrypto

منبع