زمان خبر:9 دقیقه قبل

سال ۲۰۲۱، اگر نگوییم بهترین، اما قطعا یکی از بهترین سال‌ها برای بازار ارزهای دیجیتال و به طور کلی دارایی‌های دیجیتال با تصویب اولین ETF آتی بیت‌کوین در ایالات متحده بود. در سالی که گذشت صنعت NFT به جریان اصلی تبدیل شد و بیت‌کوین از مرز ۶۵،۰۰۰ دلار عبور کرد.

بیت کوین در طول سال
یک سال پیش دقیقاً در چنین روزی، بیت کوین در حدود ۲۴،۰۰۰ دلار معامله میشد، که درست قبل از افزایش ۴۰ درصدی آن برای رسیدن به ATH جدید آن دوره در ۴۲،۰۰۰ دلار بود.

درست پس از رسیدن به ATH جدید، بیت کوین تقریباً ۳۰ درصد عقب نشینی کرد که برخی معامله گران آن را پایان صعود و آغاز دوره اصلاح دیگری می دانستند که می توانست دو یا حتی سه سال طول بکشد.

اما متأسفانه برای خرس‌های بیت کوین، این رالی با نشان دادن رشد ۱۱۰ درصدی در کمتر از سه ماه ادامه یافت. بیت کوین در ماه نوامبر (آبان) مقاومت کلیدی جدید ۶۵،۰۰۰ دلاری را شکست.

در حال حاضر، بیت کوین با قیمت ۵۰،۰۰۰ دلار معامله می شود که برخی از معامله گران آن را یک منطقه حمایتی کلیدی می دانند که در بالای آن اکثریت بازار همچنان در سود باقی می مانند.

بهترین سال تاریخ اتریوم
در حالی که اکثر مردم به یاد دارند که کریسمس گذشته دقیقا یک سال پیش بوده، معامله گران اتریوم به یاد دارند که قیمت این رمزارز ۵۲۰ درصد نسبت به الان کمتر بوده است.

2021 12 25 18 12 04 Bitcoin for 24000 Ethereum for 600 Heres How Much Cryptocurrencies Have Ga - بیت کوین 24،000 دلاری، اتریوم 600 دلاری: ارزهای دیجیتال از کریسمس 2020 تا الان چقدر رشد کرده اند؟

رالی اتریوم در سه جبهه مختلف مورد حمایت قرار گرفت: معرفی مکانیزم کارمزد سوزی که ممکن است اتر را به یک دارایی ضد تورمی تبدیل کند، افزایش محبوبیت NFT ها که به فرآیند سوختن دامن زد و افزایش محبوبیت DeFi که کاربران را ملزم به خرید اتر بیشتر برای استفاده از راه حل های غیرمتمرکز کرد.

همه این عوامل و موارد استفاده، اتریوم را در یکی از قوی‌ترین رالی های تاریخ خود قرار می‌دهند. با نگاهی به نمودار آن، به وضوح می بینیم که این روند همچنان ادامه دارد و اکثر کارشناسان خاطرنشان می کنند که پیش بینی زمان پایان آن تقریبا غیرممکن است.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع: u.today

منبع

تبدیل آثار هنری به NFT و فروش بین المللی آثار