زمان خبر:5 ثانیه قبل

بلاکباستر (Blockbuster) ،یکی از شرکت‌های بزرگ کرایه دی‌وی‌دی و بازی‌های ویدئویی ، که زمانی فروشگاه های زنجیره ای آن در همه جا در دسترس بود ، از طریق اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده ، برای به ثبت رساندن نشان تجاری شرکت خود پرونده تشکیل داده است که از این طریق اهداف ارز دیجیتال آن مشخص می شود.

بر اساس این پرونده، این شرکت صدور یک توکن و همچنین فراهم سازی خدمات “دریافت، پذیرش، مشاهده، خرید، فروش و مبادله” NFT ها ( توکن های غیر مثلی) را مورد بررسی قرار می دهد.

علاوه بر آن ، شرکت بلاکباستر گویا قصد دارد خدمات سرگرمی را ارائه دهد که مبتنی بر “تجارب و احساسات متاورسال” است.

گفتنی است که بلاکباستر زمانی مالک بالغ بر 9000 فروشگاه فیزیکی و غیر آنلاین بود و در دهه 1990 به غول بازار کرایه بازی‌های ویدئویی تبدیل شد. در سال 2000، ارزش  این شرکت در مجموع به میلیاردها دلار رسید. در همان سال، رید هستینگز(Reed Hastings)، مدیر عامل شرکت تولید محتوا ، نتفلیکس، به بلاکباستر پیشنهاد همکاری برای گسترش حضور آنلاین نتفلیکس را داد اما این پیشنهاد عملی نشد. با گذشت زمان ، بلاک‌باستر در سال 2010 ورشکست شد در حالی که نتفلیکس به یک پلتفرم 166 میلیارد دلاری تبدیل شد.

در حال حاضر این شرکت زیر مجموعه شرکت خدمات ماهواره‌ای دیش نتورک (Dish Network) است که اخیراً خبر از همکاری خود را با توسعه دهنده Cardano Input Output داده است.

آخرین فروشگاه جامانده بلاک‌باستر در شهر بند (Bend) ایالت اورگان در سال‌های اخیر به یکی از جاذبه‌های توریستی اصلی شهر تبدیل شد و به شهرت بین‌المللی رسید.

با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌های بزرگ به شدت نسبت به رمزارزها علاقه مند می شوند ، اشتیاق نسبت به NFT ها نیز رشد می کند. بنابر گزارش پیشین رسانه U.Today ، غول سرویس اشتراک ویدئو، یوتیوب، در حال بررسی قابلیتهایی برای اینفلوئسنرها به منظور درآمدزایی از NFT ها است.

همچنین به نظر می‌رسد والمارت، بزرگ‌ترین خرده‌فروش در جهان، برای سرمایه‌گذاری در دنیای NFT و متاورس آماده می شود.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع:u.today

منبع