زمان خبر:12 دقیقه قبل

علی‌رغم خشمی که پس از اعلامیه هایب (Hybe) در نوامبر 2021 (آبان) مبنی بر برنامه‌اش برای راه‌اندازی کارت‌های عکس دیجیتال اعضای گروه موسیقی BTS از طریق همکاری با دونامو (Dunamu)، یک شرکت فناوری مالی ایجاد شد، این گروه از طریق شرکت مدیریتی خود، Hybe، دوباره اعلام کرد که این کار را با طرح اولیه انجام خواهد داد.

بنگ سی هیوک(Bang Si-hyuk)، رئیس Hybe، در بیانیه ای که در نوامبر 2021 منتشر شد، اشاره کرد که این شرکت شریک خواهد شد:

“با Dunamu برای ایجاد راهی به منظور گسترش تجربه طرفداران به صورت متنوع‌تر و ایمن‌تر، مانند احراز هویت دیجیتالی منحصربه‌فرد این کارت‌های عکس و دائمی کردن آن‌ها، و همچنین امکان جمع‌آوری، مبادله و نمایش آن‌ها در یک پلتفرم جامعه جهانی طرفداران مانند وورس(Weverse)، همکاری میکند.»

اگرچه کارشناسان سرمایه‌گذاری ممکن است این ایده را آینده‌نگر بدانند، طرح این گروه برای راه‌اندازی یک NFT، قبلاً مورد استقبال طرفدارانش قرار نگرفته است. همچنین در مورد اثرات زیست محیطی این طرح نگرانی وجود دارد. به گفته طرفداران این گروه موسیقی محبوب، NFT به انرژی نیاز دارد که منبع اصلی تغییرات آب و هوایی است. بنابراین، با توجه به اینکه این گروه در گذشته موضعی در مورد پایداری محیط زیست داشته است، این گروه نباید با یک مشکل اجتماعی مانند آن مرتبط باشد. هنگامی که اخباری مبنی بر ایجاد NFT برای این گروه موسیقی منتشر شد، طرفداران با ایجاد و ترند هشتگ های توئیتر مانند BoycottHybeNFT و ARMYsAgainstNFT، به شورش آنلاین پرداختند. همچنین، طرفداران گروه کی پاپ (K-Pop) تهدید کردند که در صورت برآورده نشدن خواسته هایشان، Hybe را تحریم خواهند کرد.

با این حال، Hybe که شرکت مدیریتی گروه K-Pop است، اعلام کرده است که برنامه خود را برای ایجاد NFT هایی با الگوبرداری از کی پاپ استارز (K- Popstars) ادامه خواهد داد. به گفته جان کیم(John Kim)، رئیس تجارت NFT در هایب آمریکا (HybeAmerica)، برنامه این شرکت برای ایجاد “کارت های عکس دیجیتال” برای اعضای این گروه به چشم انداز NFT بستگی دارد. وی اظهار داشت:

“ما معتقدیم NFT ها پتانسیل گسترش دارند و امیدواریم تجربیات و فرصت های متنوع تری برای ابراز وجود برای طرفداران فراهم کنند.”

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع: btcpeers

منبع