زمان خبر:7 ساعت قبل

توسعه دهندگان پل میان زنجیره ای که اتریوم را به پروتکل اینترنت کامپیوتر متصل می کند، این هفته گفتند: این پل به توکن های ERC20 اجازه می دهد تا به صورت بومی در شبکه دومی وجود داشته باشند.

اینترنت کامپیوتر یک بلاکچین است که توسط بنیاد دیفینیتی برای کمک به تسهیل لایه غیرمتمرکز زیرساخت وب ساخته شده است. توسط صندوق های برجسته ای مانند a16z، Polychain Capital و دیگران پشتیبانی می شود.

این پل که ترابیتیا (Terabethia) نام دارد، ارتباط قراردادهای متقابل زنجیره ای، انعکاس دارایی ها و انتقال در زنجیره های مختلف را امکان پذیر می کند. این سیستم بر روی یک نسخه فورکی از راه حل مقیاس‌پذیری اتریوم StarkWare ساخته شده است و قراردادهای هر دو زنجیره را قادر می‌سازد تا با هم ارتباط برقرار کنند و به هر کسی اجازه می‌دهد هر دارایی اتریوم را در بلاکچین اینترنت کامپیوتر بازتاب کند و از آن استفاده کند.

پل ها به زنجیره های بلوکی اجازه می دهند داده ها، توکن ها یا دستورالعمل های قرارداد هوشمند را با یکدیگر مبادله کنند. این فرایندها مستقل از قوانین یا مکانیسم های اجماع هر بلاکچینی که به هم متصل می شوند عمل می کنند. هریسون هیانز (Harrison Hines)، بنیانگذار Psychedelic استودیوی توسعه Web3 متعلق به ترابیتیا توضیح داد: “همانطور که اتریوم عملکرد، سودمندی و ارزش بیت کوین را گسترش داد، ما معتقدیم که اینترنت کامپیوتر این پتانسیل را دارد که همین کار را برای دارایی‌ها و برنامه‌های اتریوم انجام دهد و حتی می‌تواند به طور بالقوه بهترین لایه دوم برای اتریوم در درازمدت شود.”

کاری که پل انجام می دهد

این پل پیش از ادغام اتریوم بومی اینترنت کامپیوتر است که امکان همکاری بین دو زنجیره را فراهم می کند. این ادغام به قراردادهای هوشمند اینترنت کامپیوتر اجازه می‌دهد تا دارایی‌های اتریوم را روی اتریوم نگه دارند و با آن ها تماس برقرار کنند، اما اجازه نمی‌دهد دارایی‌های ERC20 مستقیماً وجود داشته باشند. به عنوان یک پل به حل این مشکل کمک می کند. انتقال دارایی‌ها بین اینترنت کامپیوتر و اتریوم می‌تواند به ایجاد نقدینگی و محصولات مکمل برای پایگاه کاربر دو بلاکچین، مانند توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) یا سایر محصولات مالی غیرمتمرکز (DeFi) کمک کند.

پروتکل های دیفای به جای اشخاص ثالث برای ارائه خدمات مالی مانند وام به کاربران، بر قراردادهای هوشمند متکی هستند.

اینترنت کامپیوتر در سال جاری با “مدل گس معکوس” راه اندازی شد تا بر مقیاس پذیری تمرکز کند. در این مدل، توسعه‌دهندگان وجوه مورد نیاز برای اجرای برنامه‌ها یا قراردادهایی را که از گس آن ها استفاده می شود، تأمین می‌کنند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع: Coindesk 

منبع

تبدیل آثار هنری به NFT و فروش بین المللی آثار

غول بازار NFT پلتفرم OpenSea، به دنبال رشد 13 میلیاردی