زمان خبر:4 ثانیه قبل

اولین صرافی غیرمتمرکز در بلاکچین Internet Computer بنیاد دیفینیتی این هفته فعال شد که به دنبال انتشار اخیر وایت پیپر جدید بود. و طبق اطلاعاتی که با کوین تلگراف به اشتراک گذاشته شده است، در حال حاضر دو صرافی دیگر در دست اقدام است.
اولین نسخه از DEX جدید به نام Sonic در روز یکشنبه به شبکه اصلی راه اندازی شد. در ابتدا تنها سه استخر برای مبادله توکن با استفاده از پروتکل اینترنتی کامپیوتر(ICP) ،کوین اصلی آن، وجود دارد: InterICP/WICP (wrapped ICP)، ICP/XTC (توکن چرخه‌ها) و WICP/XTC. همچنین کاربران همچنین می توانند برای ارائه نقدینگی پاداش دریافت کنند.

مایکل لس(Michael Less)، رئیس بخش ارتباطات Dfinity به کوین تلگراف گفت که سونیک قصد دارد معنای واقعی بودن نمونه ای از امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) را دوباره تعریف کند. Sonic دارای پایان تراکنش زیر یک ثانیه است و به طور کامل در شبکه بلاک چین عمومی آی سی بدون هیچ هزینه تراکنش اجرا می شود.
در حال حاضر برنامه‌هایی برای Sonic V2 وجود دارد که یک لانچ‌پد توکن، ابزارهای DAO (سازمان مستقل غیرمتمرکز) و توکن حاکمیتی SONIC خود را اضافه می‌کند. تاریخ عرضه Sonic V2 هنوز تایید نشده است.
بر اساس اطلاعاتی که با کوین تلگراف به اشتراک گذاشته شده است، حداقل دو DEX دیگر وجود دارد که در چند هفته آینده به Sonic روی آی سی از جمله InfinitySwap و ICP Swap خواهند پیوست.

Internet Computer یک بلاک چین و پروتکل عمومی است که هدف آن اجرای یک اینترنت واقعاً غیرمتمرکز است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز (DApps) را مستقیماً روی بلاک چین نصب کنند.
پس از سالها توسعه توسط Dfinity در ماه می 2021 (اردیبهشت 1400)، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در زوریخ(Zurich) راه اندازی شد.
طبق Dfinity، بیش از هزار توسعه‌دهنده بر روی بلاک چین IC کار می‌کنند. پروژه ها شامل برنامه های رسانه های اجتماعی مانند Desocial، DSCVR و Distrikt می شود. پروژه های متاورس مانند PokedStudios و IC Gallery و پروژه های gamefi مانند Cube Run و MetaSports Basketball می باشند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی باشد.

منبع:cointelegraph

منبع