زمان خبر:4 ثانیه قبل

خودروساز ایتالیایی، آلفارومئو(Alfa Romeo) از جدیدترین خودروی خود با نام Tonale SUV رونمایی کرد. این شرکت ادعا می کند که اولین شرکت در این صنعت است که هر وسیله نقلیه را به یک توکن مبتنی بر بلاک چین متصل می کند، که می تواند کل چرخه عمر خودرو را پیگیری کند.

یکی از متمایزترین ویژگی های این SUV این است که هر خودرو به یک توکن غیرقابل تعویض (NFT) متصل است. Tonale NFT، طبق گفته آلفارومئو، خودرو را پس از خرید تایید می کند و سپس به سادگی داده ها را در طول عمر خودرو، ثبت و نگهداری می کند. فرانچسکو کالکارا(Francesco Calcara)، رئیس بازاریابی و ارتباطات جهانی آلفارومئو، گفت:

«در صورت رضایت مشتری، NFT داده‌های خودرو را ثبت می‌کند و گواهی‌ای ایجاد می‌کند که می‌تواند به عنوان تضمینی برای وضعیت کلی خودرو استفاده شود و تأثیر مثبتی بر ارزش باقیمانده آن داشته باشد.»

شرکت‌های خودروسازی به‌طور فزاینده‌ای در حال سرمایه‌گذاری در بازار NFT هستند، که پیش‌بینی می‌شود تا پایان این دهه به 240 میلیارد دلار برسد و توکن‌های دیجیتال کلکسیونی منحصربه‌فردی را که گاهی اوقات در خرید خودرو گنجانده می‌شود، مینت می‌کنند.

بلاک چین اکنون به همه چیز از معاملات املاک و مستغلات گرفته تا توکن های مشارکت طرفداران ورزش مرتبط است. NFTها اخیراً سرفصل‌هایی را ایجاد کرده‌اند که کسب‌وکارها در حال رقابت برای همراهی با این فناوری جدید هستند.

دیگر سازندگان خودروهای لوکس مانند لامبورگینی، رولز رویس و مرسدس بنز ، NFT ها را آزمایش کرده اند. به عنوان مثال، لامبورگینی اولین پروژه NFT خود را با نام «حافظه فضا-زمان» راه‌اندازی کرد، مجموعه‌ای متشکل از پنج تصویر که یک لامبورگینی Ultimae را نشان می‌دهد که به فضا می‌رود.

مرسدس بنز نیز  اخیراً با Art2People همکاری کرد تا مجموعه NFT مرسدس بنز با نسخه محدود را با الهام از خط خودروهای کلاس G خود توسعه دهد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع: cointelegraph

منبع