زمان خبر:2 دقیقه قبل

شرکت بزرگ خودروسازی ایتالیایی لامبورگینی، با راه اندازی مجموعه ای محدود از توکن های غیرمثلی (NFT)، به سبک بزرگ (grand style) به بازار نوپای NFT وارد شد. قطعه هنری عرضه شده این شرکت از طریق پروژه ای با نام “کلید ورود به دنیای لامبورگینی” در دسترس است که تا این لحظه هویت هنرمند توسعه دهنده آن فاش نشده است.

سرمایه‌گذاری لامبورگینی در دنیای انحصاری کلکسیون‌های دیجیتال از جایی آغاز شد که یک آزمایش تحقیقاتی شامل فیبر کربنی چاپ شده به صورت سه‌بعدی در سال 2019 به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) فرستاده شد. پس از بازگشت از ایستگاه فضایی، این مواد کامپوزیت برای ایجاد کلید فضایی استفاده شد.

در مجموع 5 کلید فضایی وجود دارد که هر کدام از یک اثر هنری زیربنایی برخوردار هستند که هنوز رونمایی نشده است. پشت این کلیدهای فضایی یک کد QR طراحی شده است که به عنوان راه دسترسی برای باز کردن قطعه NFT ارائه می شود.

نام لامبورگینی همیشه تداعی کننده خودروهای لوکس است زیرا تولیدات این شرکت به طور متوسط ​​200000 دلار قیمت دارند. این برند بیشتر توسط افراد مشهور، سلبریتی ها، ورزشکاران و افراد ثروتمند استفاده می‌شود و انتظار می‌رود همین امر ارزش گذاری مجموعه NFT آن را نیز تحت تاثیر قرار دهد. پس پیش بینی می شود تلاش کلکسیونرها برای دستیابی به این مجموعه به میدان مسابقه ای میان ابرثروتمندان تبدیل شود.

قبل از این، شرکت‌های خودروسازی زیادی پیشرفت‌های چشمگیری در استفاده از فناوری بلاکچین داشتند. به طور خاص، تعداد کمی از این خودروسازان جهانی از طریق ارائه مجموعه های سفارشی NFT، وارد دنیای متاورس شده‌اند.

مجموعه NFT که توسط برند آلمانی آئودی در آگوست سال گذشته (مرداد و شهریور) راه اندازی شد نمونه بارز این اقدام است. پورشه نیز یک طرح خودرو را در قالب NFT به حراج گذاشته است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع: coinspeaker

منبع