زمان خبر:3 ثانیه قبل

طبق داده‌های Glassnode، اتریوم علیرغم از دست دادن بیش از نیمی از ارزش خود از سپتامبر (شهریور)، کارمزدهای آن اعدادی رکوردشکنی را نشان می‌دهند و مجموع هزینه‌های پرداختی به بالاترین حد یک ماهه رسیده است.

همانطور که داده ها نشان می دهند، کارمزدهای پرداخت شده در بازار در ماه دسامبر (آذر) به بالاترین حد خود رسید و حالا احتمالاً رکورد ماه گذشته را حتی بیشتر خواهد شکست. افزایش ارزش هزینه های پرداختی به احتمال زیاد با افزایش ناگهانی محبوبیت صنعت NFT مرتبط است.

CoinMetrics گزارش داده است که فعالیت پروژه های NFT در شبکه اتریوم شروع قدرتمندی را در سال جدید با تقریبا ۲۵۰،۰۰۰ تراکنش نشان داده است. در واقع، سال ۲۰۲۲ رکورد روزانه ۲۴۰،۰۰۰ تراکنش در سال ۲۰۲۱ را شکسته است که در ماه سپتامبر (شهریور) به دست آمد.

علاوه بر این، جامعه NFT شاهد افزایش محبوبیت شدید در پروژه های NFT چینی بوده است. علیرغم ممنوعیت صنعت کریپتو و ماینینگ، این کشور همچنان NFT ها را قانونی می داند و حتی آماده ارائه پروژه های متاورس خود به جهان است.

کارمزد های اتریوم
میزان و حجم کارمزدهای پرداخت شده در بلاک چین اتریوم همیشه موضوع بحث در جامعه ارزهای دیجیتال بوده است، زیرا در برخی مواقع، شبکه ممکن است برای یک تراکنش بیش از ۱۰۰ دلار درخواست کند.

با توجه به مشکلات تراکم موجود، توسعه دهندگان، راه حل های لایه ۲ را ارائه کرده اند که امکان انجام تراکنش های سریعتر و ارزان تر در طول دوره های فعالیت بالای شبکه اصلی را می دهد. اما به دلیل ناسازگاری، L2 ها تنها در دوره های ازدحام طولانی مدت در شبکه اتریوم محبوب باقی می مانند.

در زمان انتشار این مقاله، کارمزد گس برای شبکه اصلی اتریوم ۱۲۰ Gwei باقی مانده که بالاتر از میانگین در نظر گرفته می شود.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع: u.today

منبع