زمان خبر:4 دقیقه قبل

متا (Meta)، شرکت مادر فیس‌بوک، می‌گوید که هوش مصنوعی (AI) جدید ایجاد شده تحت عنوان “SuperCluster” یا به اختصار RSC، راه را برای ساخت متاورس هموارتر می‌کند.

این غول رسانه‌های اجتماعی گفت: بر این باور است که RSC یکی از سریع‌ترین ابررایانه‌های جهان است و بر اساس یک پست وبلاگی در ۲۴ ژانویه (4 بهمن) اعلام کرد: زمانی که این ابر رایانه در اواسط سال ۲۰۲۲ به طور کامل عملیاتی شود، طبیعتا می تواند جایگاه اول را از آن خود کند.

این شرکت نوشت: “توسعه نسل بعدی هوش مصنوعی پیشرفته به رایانه‌های جدید قدرتمندی نیاز دارد که قادر به انجام میلیون‌ها محاسبه در ثانیه هستند.” در نهایت، کار انجام شده با RSC، راه را به سوی ساخت فناوری‌هایی برای پلتفرم محاسباتی بزرگ بعدی همانند متاورس، جایی که برنامه‌ها و محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی نقش مهمی ایفا خواهند کرد، هموارتر می‌کند.

مدیرعامل، مارک زاکربرگ، در یک پست فیسبوک در 25 ژانویه (5 بهمن) افزود:

تجربیاتی که ما برای متاورس ایجاد می‌کنیم به قدرت محاسباتی عظیمی نیاز دارد (بیش از پنج میلیون‌ عملیات بر ثانیه!) و RSC مدل‌های هوش مصنوعی جدیدی را فعال می‌کند که می‌توانند از تریلیون‌ها مثال واقعی بیاموزند و مثل آن رفتار کنند، صدها زبان را درک کنند و موارد دیگری را به خوبی انجام دهند. این دستگاه قادر خواهد بود در صدها زبان مختلف کار کند تا “هوش مصنوعی پیشرفته” را برای بینایی رایانه، پردازش زبان طبیعی و تشخیص گفتار توسعه دهد.

“امیدواریم RSC به ما کمک کند تا سیستم‌های هوش مصنوعی کاملاً جدیدی بسازیم که می‌تواند به عنوان مثال، ترجمه‌های صوتی فوری را برای گروه‌های بزرگی از مردم، که هر کدام به زبان متفاوتی صحبت می‌کنند، قدرت بخشد تا بتوانند به‌طور یکپارچه در یک پروژه تحقیقاتی همکاری کنند یا یک بازی واقعیت مجازی را با یکدیگر بازی کنند.”

کامیلا روسو (Camilla Russo)، تحلیلگر امور مالی غیرمتمرکز (دیفای)، ابر رایانه جدید متا را با شبکه اتریوم مقایسه کرد و گفت: شبکه اتریوم توسط برخی از بزرگان در صنعت به عنوان یک “ابر کامپیوتر” جهانی شناخته می شود.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع: cointelegraph

منبع