زمان خبر:2 دقیقه قبل

یون سوک یول(Yoon Suk-Yeol)، کاندیدای حزب محافظه کار، دادستان ارشد سابق که قول داده بود صنعت کریپتو را مقررات زدایی کند، رئیس جمهور بعدی کره جنوبی خواهد شد.

این انتخابات یکی از نزدیک ترین انتخابات در تاریخ کره جنوبی بود. به گزارش آسوشیتدپرس، یون روز چهارشنبه حریف خود، لی جائه میونگ(Lee Jae-myung) از حزب حاکم لیبرال را با اختلاف کمتر از یک درصد شکست داد.

کریپتو یکی از داغ ترین موضوعات در طول انتخابات بود. هم یون و هم لی در تلاش برای جلب نظر رای دهندگان جوان، مواضعی دوستدار کریپتو را اعلام کردند.

افزایش سطح بدهی خانوارها و رکود حقوق ها، بسیاری از جوانان کره ای را وادار کرده است که برای پیشبرد به بازار سهام و سرمایه گذاری در حوزه کریپتو روی بیاورند، اما دولت فعلی تحت ریاست مون جائه این، کریپتوها را سرکوب کرده است. تغییرات نظارتی دقیق باعث شد که نزدیک به 70 صرافی کره ای در سال 2021 تعطیل شوند و تنها تعداد معدودی از آنها کار کنند.

در سراسر سه صرافی برتر کره جنوبی، بیش از پنج میلیون حساب ارز دیجیتال وجود دارد که تقریباً 10٪ از جمعیت این کشور را نشان می دهد.

شکار تکشاخ و کاهش مالیات کریپتو

یون در طول مبارزات انتخاباتی خود قول داد که صنعت کریپتو را مقررات زدایی کند. در کنفرانس رمزنگاری در ژانویه(دی)، یون گفت مقرراتی که «به دور از واقعیت و غیر منطقی هستند» باید به منظور «به‌کارگیری پتانسیل نامحدود بازار دارایی‌های مجازی» بازنگری شوند.

یون تمایل خود را برای جذب و توسعه «تکشاخهای» کریپتو – کسب‌وکارهای استارتآپی با ارزش ۱ میلیارد دلار یا بیشتر ابراز کرد.

یون همچنین متعهد شد که آستانه پیشنهادی برای مالیات بر عایدی سرمایه سود ارزهای دیجیتال را به 52.4 میلیون KRW (42450 دلار آمریکا) افزایش دهد. از سال 2023، 20 درصد مالیات بر سود ارزهای دیجیتال بالاتر از 2.5 میلیون KRW (2024 دلار) که در کمتر از یک سال به دست آمده است، اعمال می شود.

یون همچنین قول داده است که “اقدامات قانونی را برای مصادره سودهای کریپتویی به دست آمده از راه های نامشروع و بازگرداندن آنها به قربانیان انجام دهد.”

برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های کره جنوبی در بخش سرگرمی و بازی علاقه خود را به ارزهای دیجیتال نشان داده‌اند و در طول جلسات سالانه سهامداران خود متعهد شده‌اند که توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) یا بازی‌های بازی برای کسب درآمد ایجاد کنند.

لی، نایب قهرمان انتخابات، تلاش خود را بر روی جلب توجه آن شرکت های بازی متمرکز کرد. او یک کارگروه بازی و متاورس راه اندازی کرد و قول داد که کشور را به مرکز کریپتو تبدیل کند. لی همچنین NFT های خود را منتشر کرد و گفت که کمک های مالی به کمپین را به صورت کریپتو می پذیرد.

در همین حال، حداقل 14 لایحه مربوط به کریپتو در حال حاضر در پارلمان کره جنوبی در گردش است و فقدان مقررات روشن، بسیاری را در این صنعت ناامید کرده است.

هارولد کیم(Harold Kim)، مدیر سابق انجمن بلاک چین، در ماه فوریه(بهمن) به CoinDesk گفت: “چیزی باید پس از انتخابات ریاست جمهوری اتفاق بیفتد.”

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی باشد.

منبع:coindesk

منبع