ومیکس یک پلتفرم بازی NFT بلاک ‌چین است که توسط مجموعه Wemade Tree Pte توسعه ‌یافته و در زیرمجموعه‌های یک شرکت کره جنوبی قرارداد. گیمرها در WEMIX می‌توانند برای بازی‌هایی که قبلاً از آن لذت می‌بردند، جوایزی کسب کنند.

 

بازی‌های WEMIX حول مفهوم گیم فای طراحی شده‌اند؛ یعنی گیمیفیکیشن سیستم‌های مالی مبتنی بر بلاک ‌چین که از مدل‌های بازی برای کسب درآمد استفاده می‌کند.

در واقع پلتفرم‌های گیم فای به کاربران امکان خرید، فروش و تجارت کلکسیون‌های دیجیتالی معروف به NFT را می‌دهند. این بازی‌ها با موفقیت محتوای بازی را با فناوری بلاک ‌چین ترکیب می‌کنند تا تجربه‌ای سرگرم‌کننده و ارزشمند ارائه دهند.

 

توسعه‌دهندگان ومیکس نمایندگان اصلی گروه بازی کره جنوبی به نام WEMADE هستند. این ارز با سوارشدن بر بازی موفق WEMADE ،The Legend of Mir، مجموعه‌ای از بازی‌های مبتنی بر بلاک ‌چین را عرضه کرده که به راحتی برای هر دسته از کاربران در دسترس است. دیگر کاربران نیاز ندارند یک کیف پول رمزنگاری بسازند، بلکه تنها برنامه بازی را در پلی‌استور دانلود کرده و بازی را شروع می‌کنند.

 

میدانید که بازی‌های ویدئویی یک صنعت سخت و رقابتی هستند و حتی بازی‌ها را می‌توان یک کالای مصرفی دانست. گیمرها اغلب به پایان چرخه زندگی یک بازی می‌رسند که هنوز مشتاق حرکت به سطح بعدی هستند. این امر تا حدودی به‌دلیل ماهیت مستقل و پراکنده بازی‌هاست. توسعه‌دهندگان برای تولید دنباله‌ها تلاش می‌کنند تا طول عمر بازی را افزایش دهند و از خروج کاربران از پلتفرم پس از پایان بازی جلوگیری کنند. گیمرهای مشتاق درنهایت برای به حداکثر رساندن فرصت‌های بازی، در پلتفرم‌های مختلف سرگرم می‌شوند.

 

ومیکس در خط مقدم ساخت بازی‌هایی است که هدفشان رسیدگی به این مسائل است. بازی‌های مبتنی بر این ارز در یک اکوسیستم به‌هم‌پیوسته از توسعه‌دهندگان، کاربران و ارائه‌دهندگان پلتفرم که برای رشد طولانی‌مدت تعامل دارند، توسعه می‌یابند. کاربران معنا و ارتباط متقابل را در این اکوسیستم آنلاین پیدا می‌کنند که به دنیای واقعی سرازیر می‌شوند. ساخت چنین اکوسیستم پیشرفته‌ای از اصول اشتراک‌گذاری، ساختار گردش قوی و شفافیت استفاده می‌کند.

 

لازم است بدانید که اولین عنوان مبتنی بر بلاک ‌چین ومیکس، CrypTornado بود که در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد. از آن زمان، بازی‌های بیشتری از جمله BirdTornado، GalaxyTornado، MIR4، AquaTornado، FishingTornado و Rise of Stars اضافه شد. شما به‌کمک هرکدام از این بازی‌ها می‌توانید بخش‌های منحصربه‌فرد درون بازی را در قالب NFT به دست آورید و کاربران نیز می‌توانند آن‌ها را به توکن‌های WEMIX تبدیل کنند. یکی از بازی‌های این مجموعه در سه ماه اول عرضه، بیش از ۱ میلیون بار در فروشگاه Google Play دانلود شد و تنها باگذشت یک ماه، حدود ۱۰ میلیون دلار برای این شرکت درآمد داشت.

 

با وجود تردید دولت‌ها برای پذیرش بازی‌های مبتنی بر بلاک ‌چین، فضای پر جنب ‌و جوش بازی کره جنوبی در مقایسه با NFT ها محیط و افق خوشایندی را برای همگان به وجود آورده است. WEMIX پیشتاز این فناوری است که در حال حاضر بیش از ده عنوان بازی روی پلتفرم آن در حال اجراست. بسیاری از شرکت‌های بازی‌سازی قصد دارند در سال ۲۰۲۲ ‌مانند WEMIX وارد بازار شوند و با این مجموعه رقابت یا همکاری داشته باشند.

 

نحوه کارکرد بازی‌های بلاک ‌چین ومیکس

در جقیقت بازی‌های مبتنی بر بلاک ‌چین با قابلیت‌های NFT به بازیکنان اجازه می‌دهند تا به تولید عناصر درون بازی را بپردازند. این ویژگی سبب جذب گیمرهایی می‌شود که در فناوری NFT تخصیص دارند و جالب‌تر اینکه می‌توانند ساخته‌های خود را بین کاربران مبادله کنند؛ برای ‌مثال کاربر می‌تواند در بازی محبوب Axie Infinity با کشاورزی و فروش یک آیتم درون بازی به نام Smooth Love Potion (SLP) درآمد واقعی کسب کند. NFT ها به جمع‌آوری و پرورش شخصیت‌های متحرک حیوان خانگی مانند کاراکتر Axies می‌پردازند که در بازار نیز معامله می‌شوند. بازیکنان برای کسب مهارت و تلاشی که در پلتفرم صرف می‌کنند، ارزش قابل‌توجهی کسب می‌کنند.

 

WEMIX میزبان چندین بازی در پلتفرم NFT با گیم پلی و طراحی متفاوت است که همگی از یک مدل گیمیفیکیشن NFT استفاده می‌کنند. میدانید که هدف اصلی بازی‌های NFT ایجاد اقتصادی جدید است که در آن بازیکنان می‌توانند دارایی‌های دیجیتالی مانند کلکسیون‌ها و سایر موارد مرتبط با بازی را مبادله کنند. این یک اقتصاد غیرمتمرکز ایجاد می‌کند که در آن هیچ مقام مرکزی بازار را کنترل نمی‌کند. درعوض، تمام تراکنش‌ها روی بلاک ‌چین ثبت می‌شوند. جالب است بدانید این پلتفرم تقلب را نیز غیرممکن می‌کند.

 

قوانین ومیکس

قوانین و ساز و کارهای استاندارد بازی مانند امتیازدهی و رقابت برای پاداش اعمال می‌شود. دارایی‌های درون بازی به‌عنوان NFT ضرب می‌شوند که می‌توان آن‌ها را مبادله و/ یا با پول نقد معامله کرد. بازی‌های مبتنی بر ومیکس NFT تجربه بازی بسیار بهبودیافته‌ای را ارائه می‌دهند. برخلاف بازی‌های ویدئویی سنتی، شما مالک هر آیتم درون بازی هستید که به دست می‌آورید.

 

با ذخیره ایمن در کیف پول خود، خطر از دست ‌دادن آن‌ها را در خرابی‌های اواسط بازی نخواهید داشت. به‌طور مشابه، تمرکززدایی بلاک ‌چین در بازی‌های NFT تضمین می‌کند که پیشرفت بازی شما همیشه در دسترس است؛ برخلاف بازی‌های سنتی که در آن یک پلتفرم متمرکز تمام داده‌ها را در خود نگه می‌دارد؛ بنابراین در برابر حوادث ناگوار آسیب‌پذیر است. همین غیرمتمرکزسازی مبتنی بر بلاک ‌چین به شما این امکان را می‌دهد تا به مطالعه بازی‌های قبلی برگردید و مهارت خود را ارتقا دهید.

 

در مرحله بعد مشوق‌های مالی وجود دارد. جوایزی که در بازی‌های تیراندازی سنتی پرنده به دست می‌آید، روی صفحه باقی می‌مانند و تنها به‌عنوان حق ستایش استفاده می‌شوند. در مقابل در بازی شکار ساده NFT BirdTornado، شما توکن‌های تورنادو را برای شلیک به پرندگان به دست می‌آورید. این توکن‌ها را می‌توان به توکن‌های WEMIX تبدیل کرد که حداقل می‌توانند یک فنجان قهوه خوب برای شما بخرند؛ البته اگر از توکن‌های WEMIX استفاده کنید، از هرگونه قدردانی در ارزش نیز بهره‌مند خواهید شد.

 

ومیکس (توکنومیکس)

توکن‌های WEMIX بالاترین سطح توکن‌های موجود در اکوسیستم این ارز هستند که در زنجیره عمومی برای حداکثر بازده اقتصادی توکن منتشر می‌شوند. این توکن که در ژوئن ۲۰۲۰ منتشر شد، روی بلاک ‌چین کلایتن اجرا می‌شود که به‌دلیل مقیاس‌پذیری، سرعت و کارمزد پایین تراکنش قابل‌توجه است.

 

کاربران همچنین «توکن‌های بازی» مخصوص بازی را به دست می‌آورند که در هر بازی یک تجربه توکن مارک‌دار ارائه می‌دهند؛ درحالی‌که هنوز قابل تبدیل و مبادله هستند. این توکن‌ها هدف خاصی برای بازی دارند و به پایداری اکوسیستم WEMIX کمک می‌کنند. در طول گیم پلی، کاربران توکن‌های بازی مانند تورنادو (TORN) و CQ Zuanshi را به دست می‌آورند که می‌توانند با توکن‌های ومیکس تعویض شوند و بالعکس.

 

کاربران، دارندگان پلتفرم و توسعه‌دهندگان با توکن‌های WEMIX برای فعالیت‌های خود در اکوسیستم پاداش می‌گیرند. این توکن‌های مشترک حس اجتماع و پایداری را تقویت می‌کنند.

 

 

منبع