زمان خبر:3 دقیقه قبل

شبکه تزوس(Tezos) در طول 12 ماه گذشته رشد چشمگیری در آدرس های قراردادهای هوشمند و پذیرش عمومی داشته است که عمدتاً توسط توکن های غیر قابل تعویض (NFT) هدایت می شود.
فعالیت در اکوسیستم Proof-of-Stake اخیراً جهشی رشد داشته است زیرا هدف آن رقابت با اتریوم برای استخراج NFT و بازار است.
بر اساس گزارش Coin Metrics «وضعیت شبکه» در 1 فوریه، تعداد تراکنش‌های مربوط به قراردادهای هوشمند طی 12 ماه گذشته از کمتر از 10000 تراکنش در روز در ژانویه 2021(دی 1400) به بیش از 50000 در روز رسیده است.
در این گزارش مشاهده شد که این رشد توسط پلتفرم‌های NFT مانند پلتفرم هنری مولد FX Hash انجام شده است که با افزایش علاقه همراه است. علاوه بر این، غول بازی Ubisoft نیز پشتیبانی Tezos از NFT های بازی را در ماه دسامبر(آذر و دی) اعلام کرد.
هزینه های بالای شبکه اتریوم، سازندگان و خریداران NFT را به سمت شبکه های جایگزین مانند Tezos سوق می دهد. این شبکه یک پورتال برای تمام بازارهای NFT مبتنی بر تزوس دارد که ادعا می‌کند «کربن خنثی» هستند و هزینه‌های شبکه «کمتر از یک پنی» است. NFT ها به دلیل مسائل زیست محیطی در مورد ضرب و مبادله آنها در شبکه های Proof-of-Work باعث بحث و جدل شده اند. تزوس به طور گسترده ای به عنوان جایگزینی برای کاهش این نگرانی ها تبلیغ شده است.

آدرس‌های فعال در شبکه به بالاترین حد خود یعنی بیش از 45000 رسیده است، در حالی که آدرس‌های قرارداد هوشمند فعال از کمتر از 200000 به بیش از 600000 در 12 ماه گذشته سه برابر شده است. این نشان دهنده رشد NFT و DApp هایی است که از Tezos استفاده می کنند.
این تحقیق همچنین تعداد کل تراکنش‌های روزانه را اندازه‌گیری کرد که آن‌ها را به عنوان «تراکنش‌های دیگر» نام‌گذاری کرد. این رقم در آگوست 2021(مرداد 1400) افزایش یافت، زمانی که شبکه ارتقاء را راه اندازی کرد تا زمان بلوک را به نصف کاهش دهد. از 40000 تراکنش ثابت روزانه به بیش از 250000 افزایش یافت و از آن زمان تاکنون در این سطوح باقی مانده است.

طبق ردیاب خود پلتفرم، رقم فعلی تراکنش روزانه 309431 است که کمتر از یک چهارم تراکنش های روزانه روی اتریوم است که در حال حاضر طبق اترسکن 1.17 میلیون تراکنش است.
این گزارش همچنین تعداد آدرس‌های حاوی بیش از حداقل یک XTZ را نمودار کرد. این رقم اخیراً از 300000 فراتر رفته است که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 150 درصد افزایش یافته است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی باشد.

منبع:cointelegraph

 

منبع