زمان خبر:11 دقیقه قبل

تقاضا برای فناوری بلاکچین به سرعت در تمام صنایع در حال گسترش است و در حال حاضر با صنایع مد، ورزش، بازی و حتی موسیقی ادغام شده است. در بیشتر موارد، فناوری بلاکچین به طور گسترده برای توسعه یک سیستم مالی غیرمتمرکز همتا به همتا (DeFi) که تمرکززدایی و شفافیت در تراکنش‌های مالی را ترویج می‌کند، مورد استفاده قرار گرفته است. بدون شک، فناوری بلاکچین آینده ی بسیاری از امور سنتی است و اکنون به دنبال ورود به بخش اعتبارسنجی الکترونیکی می باشد. اکثر پرونده‌ها و اسناد قانونی در سرورهای متمرکز یا در مکان‌های فیزیکی ذخیره شده‌اند که در معرض هک یا گم شدن، دزدیده شدن یا سوزاندن هستند. یکی از مزایای دفتر کل توزیع شده، مانند بلاکچین، امنیت و حفظ حریم خصوصی محصولات در زنجیره است. نیاز به یک لایه حفاظتی اضافی برای اسناد قانونی و همچنین اثبات اصالت مناسب برای مراحل قانونی، بدون ترس از هک یا جعل وجود دارد. این مقاله به KwikTrust، یک پلتفرم اعتبارسنجی الکترونیکی نسل بعدی که هدف آن بازتعریف اعتبارسنجی فایل و فرآیندهای امنیتی است، می پردازد.

معرفی KwikTrust

با توجه به وضعیت فعلی اعتبار سنجی فایل های شخص ثالث و به طور کلی امنیت فایل های قانونی، ارزش یک پلتفرم اعتبار سنجی الکترونیکی مانند Kwiktrust را نمی توان اغراق کرد. KwikTrust نفس تازه‌ای در بخش اعتبارسنجی فایل و امنیت ذخیره‌سازی است که نقص‌های مرتبط با پلتفرم‌های Web 2.0 در مورد امضای قرارداد، بررسی دقیق و فرآیندهای اعتبارسنجی را برطرف می‌کند. KwikTrust یک راه حل مبتنی بر بلاکچین است که ردیابی اعتبار فایل و بررسی دقیق را برای ارائه منشأ و محافظت قانونی سرعت می بخشد. هدف این پلتفرم بلاکچینی ایجاد استانداردی جدید برای امضا و ایمن سازی فایل ها در دنیای وب 3 است. در فرآیند بررسی دقیق، KwikTrust به خطرات امنیتی، هزینه های بالا و داده های ناکافی می پردازد.

مدل عملیاتی KwikTrust

برای برآوردن نیازهای کاربران، KwikTrust از یک مدل نرم‌افزاری به‌عنوان یک سرویس با دقت لازم استفاده می‌کند. KwikTrust کاربران را قادر می سازد تا دارایی های ضروری را در بلاکچین به صورت ایمن ثبت کنند. امکانات KwikTrust شامل موارد استفاده زیر است:

گردآوری شواهد برای پرونده های حقوقی
بلاکچین برای ثبت اسناد و معاملات ملکی استفاده می شود.
پیگیری اثبات مالکیت دارایی فیزیکی
مدیریت زنجیره تامین
نگهداری سوابق شرکتی بصورت ایمن و بدون دستکاری

با فناوری بلاکچین، KwikTrust هم خودگواهی و هم اعتبار سنجی فایل ها را از طرف شخص ثالث امکان پذیر می کند. KwikTrust از بسیاری از فرمت‌های فایل، از جمله PDF، JPEG، PNG، DOCX، XLSX، PPT، MOV و MPV پشتیبانی می‌کند.

با ترکیب همه این خدمات، KwikTrust یک پلتفرم امن و ساده را برای مدیریت خودکار جنبه‌های مختلف اعتبار قرارداد، در حالی که از امنیت و قابلیت اطمینان فناوری بلاکچین استفاده می‌کند، در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ابزار NFT KwikTrust

KwikTrust همچنین یک ابزار کاربردی NFT به نام SuperNFT ارائه می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌های تایید شده را برش داده و آن ها را به دارایی‌های متحرک در قالب NFT تبدیل کنند. SuperNFTها جزء مهم پروتکل KwikTrust هستند. آن ها یک مورد جدید استفاده از فناوری NFT را در امور مالی، مدیریت دارایی، مدیریت مالکیت معنوی و اثبات هویت باز می کنند.

علاوه بر این، توکن بومی این پلتفرم، KTX، برای ضرب SuperNFT استفاده می‌شود، تقاضای بلندمدت ایجاد می‌کند و ارزش توکن بومی را بالا می‌برد. SuperNFT شامل اثبات منبع، منشأ و هویت سازنده است که در نتیجه دارایی قابل انتقال ایمن تر است. توکن‌های KTX هم در صرافی‌های متمرکز و هم در صرافی‌های غیرمتمرکز فهرست می‌شوند و به کاربران اجازه می‌دهند SuperNFT‌ها را به راحتی ضرب کنند.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع: coinquora

منبع