زمان خبر:4 دقیقه قبل

حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه اولین نشست متاورس خود را روز دوشنبه برگزار کرد و در آن درباره مقررات آتی کریپتو بحث کرد.

به گزارش Cointelegraph Turkey، مجمع ملی بزرگ ترکیه (TBMM) میزبان اولین نشست خود در متاورس بود. در این جلسه مجازی معاونان گروه TBMM، ماهیر اونال (Mahir Ünal) و مصطفی الیتاش (Mustafa Elitaş) به همراه اومر ایلری (Ömer İleri)، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات در حزب عدالت و توسعه ترکیه حضور داشتند.

از نظر فیزیکی، الیتاش از ساختمان پارلمان در جلسه شرکت کرد، در حالی که اونال و ایلری در مقر حزب عدالت و توسعه (AKP) بودند. اونال به خبرگزاری دولتی AA گفت که مقررات کریپتو نکته برجسته این جلسه بود و افزود که دارایی های رمزارزی به قوانین مالی و قانونی نیاز دارند.

الیتاش که اخیراً میزبان جلسه ای با نمایندگان اکوسیستم کریپتو ترکیه در TBMM بود، تأکید کرد که دور ماندن از دنیای مجازی غیرممکن است. او افزود: “من معتقدم که جلسات مبتنی بر متاورس به سرعت بهبود می یابند و به بخشی اساسی از زندگی ما تبدیل می شود.”

همچنین انتظار می رود الیتاش روز پنجشنبه با بایننس ترکیه دیدار کند. همانطور که قبلا گزارش شده بود، بایننس ترکیه پس از ناکامی در بازرسی برای نظارت بر رعایت قانون مبارزه با پولشویی، ۸ میلیون لیر ترکیه (حدود ۶۰۰،۰۰۰ دلار) جریمه شد.

ایلری گفت: از آنجایی که فناوری بلاک چین مالکیت دیجیتالی را ممکن کرده است، ترکیه تلاش‌های خود در متاورس را سرعت بخشیده است. او با مشاهده متاورس به عنوان یک حوزه نوپا و در عین حال به سرعت در حال توسعه، پیش بینی کرد که می تواند در آینده بر بسیاری از صنایع تأثیر بگذارد.

ایلری خاطرنشان کرد که متاورس راه را برای توسعه در واقعیت مجازی، مدیریت محصول و مدل‌های کسب‌وکار نوآورانه باز کرده است و افزود که AKP می‌خواهد مسیر را برای یک اکوسیستم فراجهانی هموار کند.

ایلری گفت کرد که پیشرفت‌های دیجیتال و فناوری، جنبه‌های قانونی، اقتصادی و اجتماعی دارند. او افزود که حزب عدالت و توسعه در تلاش است تا سیاست هایی را در مورد دارایی های رمزارزی و رسانه های اجتماعی برای محافظت از شهروندان و در عین حال توانمندسازی قابلیت های نوآوری ترکیه توسعه دهد.

در حالی که دولت ترکیه مشتاق استفاده از فناوری بلاک چین و ارز دیجیتال بانک مرکزی است، اما رجب طیب اردوغان (Recep Tayyip Erdoğan)، رئیس جمهور ترکیه به دلیل موضع سختگیرانه خود در برابر ارزهای دیجیتال شناخته شده است. سال گذشته در یک جلسه پرسش و پاسخ عمومی، او به کریپتو “اعلان جنگ” داد و گفت: “ما مطلقاً قصد پذیرش ارزهای دیجیتال را نداریم.”

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی باشد.

منبع: cointelegraph

منبع