زمان خبر:4 ثانیه قبل

بنا بر اعلام الکساندر بورنیاکوف (Alexander Bornyakov)، معاون وزارت تحول دیجیتال اوکراین در روز جمعه ، این کشور به تازگی  15 میلیون دلار از کمک های مالی خود را که در قالب رمزارزها دریافت کرده است ، صرف تجهیزات نظامی از جمله جلیقه های ضد گلوله کرده است.

آقای بورنیاکوف روز جمعه طی مصاحبه ای در برنامه ی زوم از یک مکان ناشناس در داخل اوکراین عنوان کرد که دولت اوکراین پیش بینی می کند که 50 میلیون دلار رمزارز اهدایی که تا به حال دریافت شده است ، در دو یا سه روز آینده دو برابر خواهد شد. طبق گزارش بلومبرگ، کمک های مالی عمدتا در قالب بیت کوین و اتریوم  صورت گرفته است.

این درحالیست که بسیاری از شرکت‌ها متعهد به همراهی اوکراین شده اند ، به طوری که آمازون قصد دارد 5 میلیون دلار به کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان و به سایر سازمان‌های بشردوستانه اهدا کند. اپلیکیشن اسنپ‌چت (Snapchat) نیز برای کمک های بشردوستانه  15 دلار اهدا خواهد کرد. شرکت بایننس، بزرگترین صرافی رمزارزها در جهان متعهد شده تا از طریق بنیاد خیریه خود دستکم ۱۰ میلیون دلار برای مقابله با بحران انسانی در اوکراین کمک کند.

آقای بورنیاکوف همچنین اعلام کرد که درحال حاضر بار دیگر بر روی زیرساخت های دیجیتالی کشور متمرکز شده است. جمع آوری و استفاده از کمک های رمزارزی نیز بخشی از تلاش های دولت در این راستا است.

این وزارتخانه هم اکنون با همراهی دو شرکت در حال طراحی یک مجموعه NFT هستند که می تواند در کمتر از دو هفته آماده شود. در نتیجه ، بودجه این کشور در جنگ جمع آوری می شود.

 

 

 این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

 منبع: livemint

منبع