زمان خبر:3 ثانیه قبل

علیرغم توسعه مستمر شبکه سولانا، قیمت آن نمی تواند روند نزولی شدیدی را که از نوامبر ۲۰۲۱ (آبان) باعث کاهش ۶۸ درصدی قیمت شده است، بشکند. طبق گفته های TradingView، در حال حاضر، سولانا از نظر قیمت به پایین ترین سطح خود از آگوست (مرداد) رسیده است. 

علیرغم سقوط به ​​زیر ۸۰ دلار، سولانا بارها با موفقیت به ۸۵ دلار بازگشته است، اما به دلیل وجود فشار فروش قوی بر آن، گاوها نتوانسته اند “قاتل اتریوم” را از مقاومت روند نزولی عبور دهند.

با توجه به میانگین متحرک در نمودار، سولانا همچنان در یک روند نزولی شدید حرکت می کند. هر دو میانگین متحرک ۵۰ و ۲۰۰ روزه بالای قیمت آن حرکت می کنند که به عنوان یک عامل منفی در نظر گرفته می شود.

با وجود توسعه Solana Pay و تعهدات مداوم در GitHub، این شبکه هنوز نمی تواند سرمایه گذارانی را جذب کند که قیمت آن را بالا ببرد. رمزارزهایی مانند LUNA با وجود شرایط فعلی بازار در ماه گذشته با سود بالایی معامله می شوند.

چرا سولانا یکی از بدترین عملکردها را نشان می دهد؟
دلیل خاصی برای عملکرد سولانا در بازار وجود ندارد، زیرا این پروژه هیچ مشکل فاندامنتالی یا مشکل نظارتی در هیچ کشوری ندارد، بنابراین منبع اصلی فشار بر پروژه به ماهیت ریسکی دارایی گره خورده است.

شبکه سولانا بیشتر پروژه‌های مرتبط با NFT در صنعت را تامین می‌کرد که متأسفانه به کلاهبرداری یا سوءاستفاده ختم شده‌اند. هنگامی که کاربران، SOL خود را به کیف پول های کلاهبرداران منتقل کردند و از نرخ بازگشت سرمایه خود ناامید شدند، شبکه را رها کردند و هرگز کوین جدیدی نخریدند.

از آنجایی که اکثر پروژه‌های NFT منجر به فروش تمام دارایی‌های SOL در بازار می‌شود، قیمت آن چاره‌ای جز کاهش قابل توجه نداشت.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع: U.today

منبع