با توجه به اینکه کل بازار آدرس‌پذیر برای تراکنش‌های دیجیتالی درون زنجیره‌ای، بسیار بزرگ‌تر از اندازه فعلی بازار DeFi است و ارزش آن حدود 200 میلیارد دلار است. گری اسکیل (Grayscale) گفت که پروتکل‌های DeFi که توسط قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌شوند، هنوز کم ارزش‌گذاری شده‌اند.

Grayscale بیان کرد که بازارهای سرمایه فعلی به تنهایی 500 برابر بیشتر از بازار DeFi هستند. علاوه بر این، تراکنش های مرتبط با توکن غیرقابل تعویض (NFT) و برنامه های کاربردی مرتبط با متاورس (Metaverse) می توانند ارزش زنجیره های پایه را به شدت افزایش دهند.

شهرهای آمریکایی مشابه پروتکل های بلاک چین

این گزارش چارچوبی را نقل می‌کند که توسط Dragonfly Research ساخته شده است که از پلتفرم‌های معروف قراردادهای هوشمند به عنوان «شهرهای دیجیتال» یاد می‌کند.

در این گزارش اشاره شده است که اتریوم(Ethereum) مانند شهر نیویورک است. اگرچه در برخی مناطق وسیع، پرهزینه و شلوغ است، اما با بیش از 500 برنامه که ارزش کل آنها بیش از 100 میلیارد دلار است و بیش از 10 برابر بزرگتر از هر شبکه رقیب دیگری میباشد، این شبکه دارای شلوغ ترین و غنی ترین پروتکل بلاک چین است.

از سوی دیگر، پالی گان(Polygon) راه حل لایه2 که بر بستر اتریوم ساخته شده است، به عنوان یک آسمان خراش در نیویورک در نظر گرفته شده که با ساخت و ساز به سمت بالا، مقیاس آن را افزایش داد. Polygon بسیاری از تراکنش ها را به صورت داخلی ترکیب و تسویه می کند تا ازدحام ناشی از زنجیره پایه را کاهش دهد.

وقتی صحبت از آوالانچ (Avalanche) شد، این گزارش بیان کرد که شبیه شیکاگو است زیرا شبکه کوچک‌تر است، تراکنش‌ها ارزان‌تر و شلوغ‌تر هستند، و توسعه متمرکزتر است، در حالی که اکوسیستم آن شبیه زیرمجموعه کوچک‌تری از اکوسیستم اتریوم میباشد.

سولانا(Solana) که بر اساس مکانیسم اجماع متفاوتی عمل می کند و زنجیره لایه 1 سریعتر، آن را از اتریوم متمایز می کند، شبیه لس آنجلس است.

علاوه بر این، همانطور که NFT و Metaverse همچنان به جلب توجه و جذب سرمایه ادامه می‌دهند، Grayscale معتقد است که ارزش بازار ترکیبی برای برنامه‌های DeFi و Metaverse احتمالاً بزرگ‌تر از ارزش بازار ۲ تریلیون دلاری ارزهای دیجیتال است. به عنوان لایه‌های عملیاتی این برنامه‌ها، انتظار می‌رود پلتفرم‌های قرارداد هوشمند به سرعت پایگاه‌های کاربری خود را نیز رشد دهند.

Grayscale سبد جدیدی از آلتکوین ها را برای سرمایه گذاران عرضه میکند

سه‌شنبه گذشته، Grayscale راه‌اندازی یک صندوق دیجیتال متنوع جدید متشکل از پروتکل‌های قراردادهای هوشمند اصلی مانند سولانا (SOL)، کاردانو (ADA)، آوالانچ (AVAX) و غیره را اعلام کرد.

محصولات دیگر Grayscale شامل بیت کوین تراست(Bitcoin Trust) است که بزرگترین صندوق بیت کوین در جهان را تشکیل می دهد و تلاش کرده است این صندوق را به یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) مستقر در ایالات متحده تبدیل کند، اما هنوز توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) تایید نشده است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع: cryptopotato

منبع