زمان خبر:3 دقیقه قبل

پس از آنکه منتقدان، شبکه کاردانو را به دلیل مشاهده فعالیت کمتر DeFi از زمان ارتقای آلونزو مورد تمسخر قرار دادند، این بلاک چین سرانجام شاهد بهبودی در فعالیت قراردادهای هوشمند خود بوده است. این شبکه شاهد عبور تعداد قراردادهای هوشمند روی پلتفرم خود برای اولین بار از مرز ۲۰۰۰ عدد بود.

یکی از پلتفرم هایی که بیشترین بهره را از این ارتقا برد، پلوتوس (Plutus) بود. این پلتفرم تنها در دو روز شاهد افزایش ۴۸۹ اسکریپت روی خود بوده است. پلوتوس در ۲۸ مارس (۸ فروردین) ۱۶۷۱ قرارداد هوشمند داشت، اما این تعداد تا ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) به ۲۱۶۰ عدد رسید.

افزایش فعالیت DeFi و قراردادهای هوشمند در کاردانو
با توجه به اینکه تعداد اسکریپت‌های پلوتوس تنها در ژانویه (دی ۱۴۰۰) به ۱۰۰۰ عدد در بلاک چین کاردانو رسیده بود، این یک افزایش عظیم برای آن محسوب می شود. این افزایش همچنین به پلتفرم‌های DeFi فرصتی برای استقرار و نصب سریع‌تر و آسان‌تر روی کاردانو می‌دهد و ADA (رمزارز اصلی آن) را قابل برنامه‌ریزی‌تر می‌کند.

جالب اینجاست که فعالیت DeFi کاردانو نیز شاهد افزایش TVL خود در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰) بود. بر اساس یکی از گزارش‌های قبلی ما، TVL کاردانو از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا کنون ۳۹،۰۰۰ درصد افزایش یافته است. اگرچه این رقم در حال حاضر حدود ۲۴۶ میلیون دلار است، اما در ۲۴ مارس (۴ فروردین) به بالاترین میزان خود یعنی ۳۲۶ میلیون دلار رسید.

علی‌رغم این پیشرفت‌ها، تیم کاردانو همچنان بر توسعه بیشتر اکوسیستم خود متمرکز است که این شبکه را به یکی از بهبود یافته‌ترین شبکه‌ها در بخش کریپتو در سال جاری تبدیل کرده است. کاردانو هارد فورک واسیل (Vasil) را برای ژوئن (خرداد) برنامه ریزی کرده است. انتظار می رود این هارد فورک باعث بهبود توان عملیاتی تراکنش ها در این پلتفرم و افزایش نقدینگی و حجم شود.

پیشرفت کاردانو به پروژه های متاورس آن نیز گسترش می یابد
در توسعه دیگری، اولین پروژه متاورس بلاک‌چین کاردانو یعنی Pavia، در ماه‌های اخیر از استقبال گسترده‌ای برخوردار شده است و تعداد مالکان زمین در آن اکنون از ۲۰،۰۰۰ نفر فراتر رفته است. این پروژه که شبیه به Decentraland است، از روی زادگاه جرولامو کاردانو نامگذاری شده است.

همچنین اخیراً فاش شد که این شبکه به دنبال همکاری با رپر افسانه‌ای، اسنوپ داگ (Snoop Dogg) در پادکستی برای بحث در مورد آیتم‌های کلکسیونی، موسیقی های منتشرنشده و آواشناسی است.

این رپر افسانه‌ای آمریکایی یک کلکسیونر معروف NFT است و این ممکن است فرصتی باشد تا او را در کاردانو ببینیم.

همه اینها ADA را به یکی از دارایی های با بهترین عملکرد در طول دوره رشد کوتاه مدت صنعت کریپتو تبدیل کرده است.

طبق داده های Coingecko، قیمت ADA در ۳۰ روز گذشته بیش از ۲۶ درصد افزایش یافته است و در حال حاضر پس از افزایش تقریبا ۵ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، با قیمت ۱/۱۹ دلار معامله می شود.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.
منبع: beincrypto

منبع