زمان خبر:3 ثانیه قبل

مجموعه زنانه اتریوم NFT Boss Beauties مجموعه‌ای منحصر به فرد به نام Boss Beauty Role Models را در شهر نیویورک در 8 مارس (17 اسفند)، روز جهانی زن، معرفی می‌کند که اولین مجموعه کامل NFT خواهد بود که تا به حال در مقر سازمان ملل نمایش داده شده است.

مجموعه اصلی Boss Beauties NFT از 10000 دارایی دارای قیمت پایین، یا حداقل قیمت “اکنون بخرید” در OpenSea به قیمت 2.3 اتریوم، تقریباً 7000 دلار برای هر دارایی است. این پروژه که در ماه سپتامبر (دی) راه‌اندازی شده است، بر اساس فروش حجم ثانویه معاملاتی، از زمان نگارش این مقاله، رتبه 123 را در مجموعه‌های برتر NFT پلتفرم OpenSea به خود اختصاص داده است.

NFT ها توکن های منحصر به فردی هستند که در زنجیره بلاکچین مانند اتریوم یا سولانا وجود دارند. و نشان دهنده مالکیت دارنده توکن بر دارایی دیجیتال یا فیزیکی است. سال گذشته، سازمان ملل از مسابقه‌ای به نام DigitalArt4Climate حمایت کرد که در آن از هنرمندان خواسته شد تا NFT‌های متفاوتی با موضوع تغییرات آب و هوایی طراحی کنند و آثار هنری برنده در کنفرانس تغییرات آب و هوا در اسکاتلند به نمایش گذاشته شدند.

بنابراین در حالی که Role Models اولین NFT های نمایش داده شده توسط سازمان ملل نخواهند بود، اما آن ها اولین مجموعه زنانه خواهند بود که به نمایش گذاشته می شوند. بر اساس گزارشی از ArtTactic، یک شرکت تجزیه و تحلیل بازار هنر، از فوریه 2020 تا نوامبر 2021 (بهمن 1398 تا آبان 1400) تنها 5درصد از کل فروش NFT به هنرمندان زن اختصاص یافته است و 16درصد از تمام هنرمندان NFT را زنان تشکیل می دهند.

سازمان ملل جشن روز جهانی زن را در 8 مارس 1975 (17 اسفند 1353) آغاز کرده و هدف اعلام شده، دستیابی به برابری جنسیتی جهانی تا سال 2030 (1409) می باشد.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع: decrypt

منبع