زمان خبر:3 ثانیه قبل

توکیو (رویترز) – گروه سونی (NYSE:SONY) که در صدر صنعت بازی قرار دارد، با چالش جدیدی از سوی رقبای پولدار که روی رونق نسل بعدی بازی های ویدیویی آنلاین سرمایه گذاری می کنند، مواجه است، زیرا شرکت ژاپنی به توسعه در چندین جبهه از جمله ماشین های برقی چشم دوخته است.

شرکت مایکروسافت (NASDAQ:MSFT) که در نبرد کنسول نسلی با سونی عقب مانده بود، گام بزرگی برداشت تا جایگاه خود را برای “metaverse”، یک تجربه همه جانبه پیشنهادی که در آن مردم به بازی، خرید و معاشرت آنلاین می‌پردازند، با توسعه دهنده بازی “ندای وظیفه” Activision Blizzard (NASDAQ:ATVI)، قراردادی 69 میلیارد دلاری بسته است.

سهام سونی در روز چهارشنبه 13 درصد سقوط کرد، زیرا این نگرانی وجود دارد که عناوین اکتیویژن از سیستم‌های پلی‌استیشن خارج شوند.

سرکان توتو (Serkan Toto)، بنیانگذار شرکت مشاوره کانتان گیمز در توکیو، می گوید: “آن ها اساساً در تلاش برای ساختن یک هیولا هستند. فکر نمی کنم مایکروسافت ۷۰ میلیارد دلار برای تبدیل شدن به یک ارائه دهنده نرم افزار برای پلتفرم های سونی هزینه کند.” معامله مایکروسافت برای اکتیویژن به دلیل مجموعه گسترده ای از مشاغل دیگر، از جمله نرم افزار و خدمات ابری، با ارزش بازار بیش از 14 برابر شرکت ژاپنی امکان پذیر شده است.

تحلیلگران می گویند که بسیاری از ناظران اکتیویژن را پس از ادعاهای آزار جنسی و سوء رفتار توسط مدیران و با از دست دادن شتاب شرکت های اصلی، آن را به عنوان یک تجارت لکه دار می بینند.

Mio Kato، تحلیلگر LightStream Research که در پلتفرم Smartkarma می نویسد، می گوید که “ماهیت عقب مانده استراتژی مایکروسافت همان چیزی است که ما را در مورد توانایی آن ها برای رقابت با پلی استیشن به  شک و تردید می اندازد.”

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع: Investing

منبع