زمان خبر:7 ثانیه قبل

در حالی که بازار رمزارزها در دو هفته گذشته با نوسانات شدید روبرو بوده اند، فروش NFT نیز متاثر از این نوسانات بوده است. در 16 فوریه (27 بهمن)، Bitcoin.com گزارش داد که فروش NFTها 29.35درصد کاهش یافته است و 9 روز بعد، فروش NFT بیش از 7درصد کمتر از هفته قبل شده بود.

آمار هفت روزه NFT در این گزارش از معیارهای ثبت شده در پلتفرم های cryptoslam.io و dappradar.com سرچشمه می گیرد. در هفته گذشته، حجم فروش NFTها 546 میلیون دلار بود که 7.71 درصد نسبت به هفته گذشته کاهش داشت. معیارها نشان می دهد که 307508 معامله گر NFT در 1540140 تراکنش، معاملات خود را انجام داده اند.

بلاکچین اتریوم با 474.8 میلیون دلار بیشترین فروش NFT هفته گذشته را به خود اختصاص داد، اما این میزان تقریباً 3.51 درصد کمتر از هفته قبل است. از بین 12 بلاکچین برتر NFT، تنها سولانا شاهد افزایش فروش NFT از این دسته بود که طی هفته گذشته 3.03 درصد افزایش داشته است.

بزرگترین افت در هفته گذشته شامل کاهش ۷۶.۶۸ درصدی زنجیره هوشمند بایننس و کاهش ۵۴.۵۶ درصدی آوالانچ از نظر فروش هفتگی NFT است. بر اساس cryptoslam.io، مجموعه ای که بیشترین فروش را در این هفته داشته است، 3landers با 40,828,994 دلار فروش است. که شامل فروش هفتگی NFT 3landers، Tubby Cats (35.9 میلیون دلار)، Invisible Friends (32 میلیون دلار)، Mfer (23.7 میلیون دلار) و Bored Ape Yacht Club (BAYC) با 23،688،179 دلار می باشد.

بیشترین فروش در طول هفت روز گذشته از مجموعه Bored Ape با کد 4580 به قیمت 666 اتر یا 1.74 میلیون دلار در زمان تسویه حساب بوده است.

آمار Dappradar.com نشان می دهد که Opensea برترین بازار NFT از نظر فروش در هفته گذشته بود. بازارهای Looksrare، Bloctobay، Ronin’s Axie Infinity، و Solana’s Magic Eden، نیز در رتبه های بعدی بودند.

با این حال، داده‌های Google Trends (GT) در سراسر جهان نشان می‌دهد که علاقه به NFT‌ها بر اساس افرادی که عبارت NFT را در اینترنت جستجو می‌کنند، کاهش یافته است. در هفته دوم ژانویه (اواخر دی)، جستجوی عبارت NFT به 100 رسید، که بالاترین امتیاز روندی است که یک پرس و جو می تواند در GT کسب کند. این هفته، داده های جهانی GT نشان می دهد که جستجوی NFT دارای امتیاز کلی 55 است.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی باشد.

منبع: bitcoin.com

منبع