زمان خبر:1 دقیقه قبل

پس از اینکه جی چو(Jay Chou) سوپراستار پاپ تایوانی قربانی یک کلاهبرداری فیشینگ شد، 550 هزار دلار از توکن‌های غیرقابل تعویضش به سرقت رفت.

این کلاهبردار یک NFT از مجموعه Bored Ape Yacht Club که توسط خواننده مشهور تایوانی جفری هوانگ (معروف به ماچی برادر بزرگ) به او هدیه داده شده بود، را به سرقت برد. او همچنین یک NFT از Mutant Ape Yacht Club و دو NFT از Doodles را از دست داد.

این دزدی را یکی از بزرگترین ستاره های آسیا اوایل امروز در پست اینستاگرام خود تایید کرد.

چو می‌گوید که در ابتدا فکر می‌کرد این سرقت یک شوخی اول آوریل است، تا اینکه در نهایت متوجه شد که دیگر به NFT‌های ارزشمند خود دسترسی ندارد. همانطور که توسط کارآگاه آنچین @zachxbt توضیح داده شده است، کلاهبرداران برای اجرای کلاهبرداری های giveaway حساب های تایید شده توییتر را با چند هزار دلار خریداری می کنند. کلاهبرداران معمولاً از ربات ها برای فریب دادن افراد برای کلیک کردن روی پیوندهایی استفاده می کنند که آنها را به یک سایت فیشینگ هدایت می کند و NFT های آنها را به سرقت می برند.

بازیگران بد همچنین از دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام برای شکار قربانیان احتمالی استفاده می کنند. ممکن است فقط یک ثانیه طول بکشد تا کسی برای همیشه از دارایی های خود جدا شود.

اوایل امروز، یک سرور رسمی Discord که توسط Bored Ape Yacht Club اداره می‌شود توسط هکرها مورد نفوذ قرار گرفت. اکانت رسمی توییتر موفق ترین پروژه NFT تا به امروز در توییت خود هشدار داد که هیچ ایردراپی در اول آوریل(امروز) انجام نمی دهد و این هک را تأیید می کند.

به گفته شرکت امنیتی بلاک چین PeckShield، هکر پس از ارسال یک لینک جعلی مربوط به یک ضرب جعلی در یکی از کانال‌های سرور، توانست با موفقیت یک NFT را سرقت کند.

Bored Ape Yacht Club ادعا می کند که “فورا” این حادثه را شناسایی کرده است

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.
منبع:utoday

منبع