زمان خبر:3 ثانیه قبل

پلتفرم توکن هواداری سوسیوس(Socios) با 26 تیم لیگ برتر فوتبال (MLS) برای ارائه تجربیات و جوایز تعامل طرفداران همکاری کرده است، اما تاکنون هیچ توکنی برای طرفداران اعلام نشده است.
بزرگ‌ترین لیگ حرفه‌ای فوتبال ایالات متحده روز چهارشنبه با Socios اعلامیه‌ای مشترک منتشر کرد و در آن توضیح داد که این همکاری به هواداران کمک می‌کند تا به «جوایز، نظرسنجی‌ها و فرصت‌های انحصاری» برای 26 باشگاه MLS دسترسی پیدا کنند.

اگرچه در این اطلاعیه هیچ رویداد خاصی برای تعامل با طرفداران ذکر نشده است، اما بیان می‌کند که “MLS پیش‌بینی می‌کند که طرفداران می‌توانند برای پیش‌بینی‌های صحیح مربوط به بازی و پاسخ‌دهی صحیح به سوالات، جوایزی را دریافت کنند.”
طبق آمار Statista و ویکی پدیا، MLS در سال 2019(1398) از 8.6 میلیون طرفدار، درآمد کلی 816 میلیون دلاری از فروش بلیط و تجارت کسب کرد. داده‌های مربوط به سال‌های 2020 و 2021(1399 و 1400) به دلیل محدودیت‌های کووید به شدت نادرست است.
Socios در حال حاضر با بیش از 125 تیم ورزشی در هشت لیگ ورزشی بین المللی بر اساس وب سایت خود شریک شده است. بیشتر مشارکت‌ها شامل ایجاد توکن‌های طرفدار است که خریداران برای شرکت در رویدادها و کسب دسترسی انحصاری به امتیازات استفاده می‌کنند.
توکن های فن به خودی خود نشان دهنده یک تجارت نسبتاً بزرگ است که طبق داده های CoinGecko، ارزش بازار آن حدود 255 میلیون دلار است و اکثر این توکن ها از تیم های فوتبال اروپایی هستند.
همچنین Socios و Chiliz با 13 تیم NFL برای ایجاد NFT شراکت بازاریابی امضا کردند.

با این حال، این خبر با استقبال گرم طرفداران MLS در توییتر مواجه نشد و برخی از طرفداران تنفر خود را از این همکاری ابراز کردند. یک نگاه سریع به توییتر نشان می‌دهد که اکثر توییت‌های طرفداران در سراسر لیگ منفی بوده‌اند و بسیاری به مشارکت فعلی Socios با لیگ‌های فوتبال اروپایی اشاره می‌کنند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی باشد.

منبع:cointelegraph

 

منبع