زمان خبر:3 ثانیه قبل

اداره مالیات استرالیا (ATO) افزایش سرمایه کریپتو را به عنوان یکی از چهار حوزه اصلی تمرکز در سال 2022 مشخص کرده است.
سود یا زیان سرمایه به تفاوت قیمت بین زمان خرید دارایی و زمان فروش آن اشاره دارد. درصد بدهی به ATO بین گروه های درآمدی و مدت زمان مالکیت متفاوت است، اما به طور کلی، این نرخ برای دارایی هایی که بیش از 12 ماه نگهداری می شوند کاهش می یابد.
ATO که در چند سال گذشته هشدارهای زیادی به سرمایه گذاران رمزارز داده است، همچنین به طور مستقیم ازNFT به عنوان یک طبقه دارایی یاد کرده است که برای گزارش صحیح مالیاتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

طبق اعلامیه 16 می(26 اردیبهشت)، در کنار افزایش سرمایه از ارزهای دیجیتال، دارایی و سهام، ATO همچنین به نگهداری سوابق، هزینه‌های مربوط به کار و درآمد و کسر املاک اجاره‌ای نیز توجه خواهد کرد.
با توجه به اینکه قیمت‌های اکثر دارایی‌های کریپتو در سال 2022 از زیان‌های عمده رنج می‌برند، ATO خاطرنشان کرد که هر دارایی کریپتو فروخته‌شده، از جمله NFT‌ها، باید یک سود یا زیان سرمایه محاسبه‌شده با آن ثبت شود و برای مقابله با مالیات‌دهندگان که سعی در جعل سوابق خود دارند، اقدام قاطعانه انجام خواهد داد.
تیم لوه(Tim Loh)، دستیار کمیسر ATO، همچنین پیشنهاد کرد که سازمان مالیاتی در حال حاضر ایده عادلانه ای از فعالیت سرمایه گذاری مردم دارد، اما از همه خواست تا سوابق دقیق خود را برای جلوگیری از هرگونه مجازات نگه دارند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی باشد.

منبع:cointelegraph

منبع