زمان خبر:23 ثانیه قبل

به گفته ردیاب اطلاعات تجاری Qichacha، شرکت فناوری چینی Tencent برای ثبت اختراع کنسرت های مجازی با اداره ملی مالکیت معنوی چین (CNIPA) ثبت کرده است. این برنامه زمانی ارائه می شود که شرکت های چینی برای ایمن کردن علائم تجاری متاورس رقابت می کنند.
حتی با وجود اینکه بانک خلق چین (PBoC) در ماه نوامبر(آبان 1400) موضع شدیدی علیه متاورس و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) اتخاذ کرد و اعلام کرد که آنها را با ابزارهای ضد پولشویی ردیابی می‌کند.
علیرغم هشدارها، فناوری چندملیتی چینی و غول پیکر بازی های ویدیویی Tencent، چین را به سمت متاورس هدایت می کند.
به گزارش South China Morning Post، منابع ادعا می کنند که Tencent در اکتبر سال گذشته(مهر 1400) نامه ای داخلی برای کارمندان خود ارسال کرده است که در آن استودیوی جدید “F1” تحت شرکت زیرمجموعه TiMi استودیوز ایجاد می کند که کارمندانی از چین و ایالات متحده را در بر خواهد گرفت.
در 31 دسامبر سال گذشته(10 دی 1400)، تنسنت اولین کنسرت مجازی چین را در متاورس برگزار کرد، جشن سال نو به نام TMELAND که بیش از 1.1 میلیون هوادار در طول مدت جشنواره به آن پیوستند. Tencent همچنین شرکت Wave کنسرت انیمیشن مستقر در لس‌آنجلس را خریداری کرده است که از فناوری ضبط حرکت برای ایجاد کنسرت‌های مجازی واقعی استفاده می‌کند.

کنسرت‌های Wave در گذشته بسیار موفق بوده‌اند و در طول همه‌گیری به عنوان راهی جدید برای تعامل نوازندگان با طرفداران، محبوبیت بیشتری پیدا کردند. هنگامی که The Weeknd در آگوست سال گذشته از خدمات Wave برای پخش زنده کنسرت مجازی در TikTok استفاده کرد، تقریباً 2 میلیون بیننده در سراسر جهان جذب کرد و 350000 دلار برای ابتکار عدالت برابر جمع آوری کرد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی باشد.

منبع:cointelegraph

منبع