کیف پول سیف پال (SafePal)، یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است. این کیف پول چندارزی، هم به‌صورت نرم‌افزاری و هم به‌صورت سخت‌افزاری در اختیار کاربران قرار گرفته و تقریباً تمامی نیاز‌های کاربران، از ذخیره، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال گرفته تا ترید، تبدیل ارزها و تعامل با اپلیکیشن‌های حوزه دیفای را پوشش می‌دهد.

 

معرفی  کیف پول سیف پال

سیف پال فعالیت رسمی خود را از سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) با ارائه اولین نسخه از کیف پول سخت‌افزاری خود تحت عنوان SafePal S۱ آغاز کرد. سپس در مه ۲۰۲۰  نسخه موبایلی کیف پول نرم‌افزاری سیف پال، برای سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS ارائه شد.

 

در حال حاضر، کیف پول نرم‌افزاری سیف‌پال، هم به‌عنوان رابط کاربری کیف پول سخت‌افزاری (مانند لجرلایو برای کیف پول‌های لجر) و هم به‌عنوان یک کیف پول مستقل موبایلی (مانند تراست والت) مورد استفاده قرار می‌گیرد و مانند سایر کیف پول‌های نرم‌افزاری، به‌صورت رایگان در دسترس کاربران است.

 

یکی از حامیان اصلی سیف پال، صرافی مشهور بایننس است که از همان ابتدا بر روی این پروژه سرمایه‌گذاری کرده و همچنین امکان استفاده از بازار‌های معاملاتی خود را در این کیف پول فراهم کرده است.

 

در ادامه برخی از ویژگی‌ها و مزایای مهم کیف پول سیف پال را مرور می‌کنیم.

 

امنیت دارایی‌های دیجیتال

 کیف پول سیف پال، متن-باز و غیرامانی (یا غیرکاستدی) است. متن-باز بودن این کیف پول به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا به‌سادگی از ایرادات فنی آن باخبر شده و آنها را اصلاح کنند. همچنین غیرامانی بودن این کیف پول، به این معناست که کلید‌های خصوصی، به‌صورت کلمات بازیابی (Backup Phrase) در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و ازاین‌رو کنترل دارایی‌های دیجیتال، مستقیماً در اختیار کاربر خواهد بود. همچنین کیف پول نرم‌افزاری سیف پال، از ابزار‌هایی همچون حسگر اثر انگشت، برای امنیت حساب‌های کاربری استفاده می‌کند.

پشتیبانی از ارزها و شبکه‌های متنوع

کیف پول سیف پال، از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال و شبکه‌های بلاک چینی پشتیبانی می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید همه ارزهای خود را در یک کیف پول ذخیره کنید، سیف پال احتمالاً گزینه مناسبی است. همچنین این کیف پول با پشتیبانی از استاندارد‌های ERC20 و BEP20 امکان ذخیره تمامی توکن‌های شبکه اتریوم و بایننس اسمارت چین را نیز فراهم کرده است. البته این کیف پول، هنوز هم از برخی از مهم‌ترین شبکه‌های بلاک چینی مانند کاردانو پشتیبانی نمی‌کند که در نوع خود نقطه ضعف محسوب می‌شود.

تعامل با پلتفرم‌های دیفای و NFT

 کیف پول سیف پال، یک کیف پول Web3 محسوب می‌شود. از‌این‌رو، می‌توان آن را به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز موجود در بلاک چین‌های پشتیبانی‌شده مانند اتریوم، بایننس اسمارت چین، سولانا، پالی‌گان و ترون متصل کرد. همچنین، با پشتیبانی کیف پول سیف پال از استاندارد‌های ERC721 و BEP721، می‌توان از طریق این کیف پول، به بازار‌های NFT متصل شده و توکن‌های غیرمثلی را خریدوفروش یا ذخیره کرد.

قابلیت ترید در بازار صرافی بایننس

قابلیت ترید در بازار صرافی بایننس: سیف پال، امکان ایجاد حساب کاربری صرافی بایننس (بدون الزام به احراز هویت) را در داخل کیف پول ایجاد کرده است. از‌این‌رو، کاربران کیف پول سیف پال می‌توانند با واریز مبلغی از کیف پول خود به این حساب، در بازار آنی (اسپات) صرافی بایننس ترید کنند. اما باید به این نکته توجه داشت که این حساب کاربری، جدا از حساب اصلی کیف پول شماست و کنترل آن مانند همه حساب‌های صرافی، برعهده صرافی بایننس است.

قابلیت تبدیل یا سواپ میان‌زنجیره‌ای

قابلیت تبدیل یا سواپ میان‌زنجیره‌ای: کیف پول سیف پال امکان تبدیل دارایی‌های مختلف از طریق پل‌های میان‌زنجیره‌ای را فراهم کرده است. توجه داشته باشید که در صورت استفاده از این تبدیلات، علاوه بر کارمزد شبکه، ۰.۳ درصد از مبلغ معامله هم به‌عنوان کارمزد، به کیف پول سیف پال تعلق می‌گیرد.

پشتیبانی از  BIP39/44

کیف پول سیف پال، برای ایجاد کلمات بازیابی، از استاندارد BIP۳۹/۴۴ استفاده می‌کند. به این معنی که در صورت استفاده از این کیف پول، می‌توانید حساب خود را در کیف پول‌های دیگری که از این استاندارد استفاده می‌کنند (مانند تراست والت، اتمیک، اکسودوس، لجر و کوینومی)، بازیابی کنید.

ارائه توکن SFP

 عرضه توکن‌حاکمیتی SFP، به تمرکززدایی از مدیریت این پلتفرم کمک خواهد کرد. همچنین دارندگان این توکن، در هنگام استفاده از خدمات تبدیل یا ترید ارزهای دیجیتال، از تخفیف بهره‌مند خواهند شد. عرضه این توکن ابتدا با ایردراپ به کاربران کیف پول سیف پال آغاز شد و در زمان نگارش این مقاله، قیمت SFP نزدیک به ۱ دلار است.

رابط کاربری ساده و چشم‌نواز

رابط کاربری کیف پول سیف پال بسیار ساده و کاربرپسند است. تقریبا همه قابلیت‌های این کیف پول جلوی چشمتان است و لازم نیست دنبال آنها بگردید. علاوه بر این، در بخش تنظیمات کیف پول، می‌توانید تنظیمات مربوط به تم تاریک و روشن یا رنگ‌های استفاده‌شده را تغییر دهید.

منبع