زمان خبر:20 ثانیه قبل

شرکت والت دیزنی (NYSE:DIS) روز یکشنبه با انتشار خطوط کلی سیاست های شرکت نشان داد که چگونه مجتمع های سرگرمی، پارک‌های موضوعی و محصولات مصرفی آن از فناوری های روز مانند متاورس، برای تقویت داستان‌گویی (storytelling) در 100 سال آینده استفاده خواهند کرد.

باب چاپک (Bob Chapek)، مدیر اجرایی دیزنی، در پشت صحنه کنفرانس دوسالانه طرفداران D23 Expo شرکت، در مصاحبه ای با رویترز گفت برای هدایت شرکت به سمت “M-word” یا متاورس، تمام تلاش خود را می کند.

چاپک دیدگاه دیزنی برای متاورس را «داستان سرایی نسل بعدی» توصیف کرد. او می‌خواهد از داده‌های جمع‌آوری‌شده از بازدیدهای صورت گرفته از پارک های موضوعی و عادات پخش فیلم مصرف‌کنندگان برای فراهم کردن بستر تجربیات سرگرمی شخصی سازی ‌شده در استودیوهای Marvel و Lucasfilm این شرکت استفاده کند.

پس از اینکه مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت متا، اعلام کرد که آینده شرکتش به ایجاد محیطی قوی، سه بعدی و پایدار اختصاص خواهد داشت که در آن آواتارهای دیجیتالی کاربران کار می کنند، شرکت های فناوری و سرگرمی برای یافتن جایگاهی قوی در دنیای متاورس یکی پس از دیگری اقدام می کنند.

حتی قبل از اعلام متا، چاپک، که پیشتر بر بخش پارک‌ها نظارت داشت، سال‌ها زمان صرف آماده‌سازی نحوه گسترش تجربه پارک موضوعی برای افرادی کرده است که هرگز نمی توانند به طور حضوری از یکی از شش پارک موضوعی شرکت در سطح جهان بازدید کنند.

دیزنی سال گذشته به طور جدی مقدماتی را برای کشف اشکال جدید داستان سرایی آغاز کرد، از جمله این که مایک وایت (Mike White)، مدیر فناوری و رسانه کهنه کار شرکت را برای نظارت بر واحد داستان سرایی و تجربیات جدید مصرف کننده نسل بعدی منصوب کرد. او ایده‌هایی برای استفاده از واقعیت افزوده و سایر فناوری‌ها برای ورود بعد جدیدی از داستان‌گویی ارائه کرده است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع: investing

منبع