زمان خبر:4 ثانیه قبل

پروژه NFT دیمین هرست (Damien Hirst) با عنوان ارز (Currency)، از ۱۰،۰۰۰ قطعه هنری منحصر به فرد تشکیل شده که هر کدام لکه های رنگی روی یک صفحه کاغذ A4 دارند. این آثار هنری امضا و شماره‌گذاری شده‌اند و دارای یک واترمارک هولوگرام مشابه اسکناس برای جلوگیری از جعل هستند.

در یک چرخش هیجان انگیز، هرست تصمیم گرفت که مالکان این انتخاب را داشته باشند NFT این آثار را حفظ کنند یا آن را با نسخه فیزیکی مبادله کنند. هیچ کس نمی‌تواند هر دو را نگه دارد. هرست به Financial Times گفت:

“بله، من مردم را مجبور به انتخاب می‌کنم. اما خریدار همیشه یک انتخاب دارد. این فقط پاسخ به سوال “ارزش کجاست؟” نیست، بلکه منشاء لذت را هم مشخص می‌کند.”

هرست شامگاه چهارشنبه در توییتی فاش کرد که “اعداد نهایی ۵۱۴۹ نسخه فیزیکی و ۴۸۵۱ NFT هستند”، به این معنی که ۴۸۵۱ اثر هنری فیزیکی امضا شده توسط دیمین هرست سوزانده خواهند شد و برای همیشه از بین خواهند رفت.

هرست باید در مورد مجموعه ۱۰۰۰ قطعه ارز خود نیز تصمیم می‌گرفت. او اظهار داشت: «در ابتدا فکر می‌کردم که قطعاً نسخه های فیزیکی را انتخاب می‌کنم… سپس به نگهداری نیمی از آنها فکر کردم و بعد احساس کردم که باید همه آنها را به صورت NFT برای خود حفظ کنم.» 

او ادامه داد و گفت که نسبت به آینده NFTها و آثار هنری دیجیتال خوشبین است.

«من به هنر و هنر در همه اشکالش اعتقاد دارم اما در نهایت فکر کردم مهم نیست! این منطقه بسیار هیجان‌انگیز است، منطقه‌ای که کمتر در مورد آن می‌دانم و این انجمن NFT را دوست دارم، من را تحت تاثیر قرار می‌دهند.»

2022 07 28 18 19 54 Damien Hirst chooses NFTs will burn all 1000 of his physical Currency art pi - دیمین هرست NFTها را انتخاب می‌کند و تمام 1000 قطعه هنری فیزیکی خود را می‌سوزاند

هرست که از دهه ۱۹۹۰ با فروش آثار هنری به قیمت میلیون‌ ها دلار در طول زندگی حرفه‌ای‌اش با نمایشگاه‌ هایی در برترین گالری‌ های هنری جهان بر صحنه هنر بریتانیا تسلط داشته، خاطرنشان کرد در سالی که در این پروژه NFT مشارکت داشته، «خیلی چیزها یاد گرفته است».

2022 07 28 18 21 27 Damien Hirst chooses NFTs will burn all 1000 of his physical Currency art pi - دیمین هرست NFTها را انتخاب می‌کند و تمام 1000 قطعه هنری فیزیکی خود را می‌سوزاند

پاسخ جامعه در توییتر بسیار مثبت بود و مجموعه‌دارانی نیز از او درخواست کردند که سوزاندن این آثار فیزیکی را تبدیل به یک NFT کند و نام آن را «مشروع‌ترین ادغام مبتکرانه و ارز دیجیتال» بگذارد.

هرست در را به روی پروژه های آینده NFT باز نگه داشت و خاطرنشان کرد: «احساس می‌کنم این سفر تازه شروع شده است».

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی باشد.

منبع: cryptoslate 

منبع