بیت کوین (BTC) در اوایل ساعات جلسه معاملاتی نیویورک به سقف روزانه 42199 دلار رسید، اگرچه در نهایت فشار خرید کاهش یافت. به بیان دیگر، در 24 ساعت گذشته، این ارز دیجیتال با عبور از آخرین رکورد ماه ژانویه (دی و بهمن) یعنی 42000 دلار، برای اولین بار از 11 آوریل (20 فروردین)، نقطه عطف کوچک دیگری را رقم زد. در حال حاضر، این ارز دقیقاً زیر این سطح قرار گرفته و ارزش بازار آن به 800 میلیارد دلار رسیده است.

یکی از مهمترین معیارهایی که در حال حاضر برای بیت کوین کاهشی شده است، میزان سرچ این اصطلاح در گوگل است. تا جایی که طبق اعلام گوگل ترند، نرخ جستجوی واژه Bitcoin در گوگل به پایین ترین سطح از سال 2020 تاکنون رسیده است.

کوین های جایگزین نیز هفته جدید خود را با نوسانات مشابهی آغاز کردند؛ روز دوشنبه با کاهش قابل توجه قیمت سپری شد و چند روز جلسات بهبود یکی یکی پشت سر گذاشته شدند.

به عنوان مثال، اتریوم که روز دوشنبه برای اولین بار طی هفته های اخیر به زیر 2900 دلار رسیده بود، به سرعت رشد کرد، 3000 دلار را پس گرفت و حتی دیروز تا مرز 3200 دلار جهش کرد و بالاترین سطح قیمت خود از 11 آوریل (20 فروردین) را به ثبت رساند.

در مقیاس روزانه، فضای آلتکوین ها نسبتاً آرام به نظر می رسد. بایننس کوین کاهش جزئی 0.85 درصدی را شاهد بوده و اکنون در حدود 420 دلار ایستاده است، در حالی که، سولانا، ترا، کاردانو و پولکادات تقریباً بدون تغییر مانده اند.

ریپل، دوج کوین، شیبا اینو و NEAR همگی با افتی بیت 2 تا 5 درصد بیشترین کاهش قیمت را شاهد بوده اند.

مونرو و تتا از معدود آلتکوین هایی هستند که هر کدام با حدود 6 درصد افزایش در تایم فریم روزانه عملکرد چشمگیرتری داشته اند. در نتیجه این تغییر، XMR بالاتر از 275 دلار و THETA در حدود 3.3 دلار قرار گرفته اند.

حجم معاملات در بازار NFT نیز هفته گذشته افزایش یافت هرچند همچنان بسیار پایین تر از اوج سال گذشته است. این افزایش می تواند منعکس کننده افزایش رفتارهای ریسکی در میان معامله گران ارزهای دیجیتال باشد که معمولاً زمانی رخ می دهد که احساسات حاکم بر بازار صعودی باشد.

صرافی کوین بیس (COIN) روز چهارشنبه نسخه بتای بازار NFTهای خود را پس از مدت ها راه اندازی کرد و به گروه کوچکی از کاربران از لیست انتظار 3 میلیونی، این امکان را داد تا برای اولین بار از این پلتفرم استفاده کنند. این بازار که برای اولین بار اکتبر (مهر ماه) سال گذشته معرفی شده بود، از معاملات NFT مبتنی بر اتریوم پشتیبانی می کند.

ارزش بازار کریپتو نیز پس از سقوط اوایل هفته تا زیر 1.8 تریلیون دلار، اکنون بالای 1.9 تریلیون دلار ایستاده است. سهم بیت کوین از این رقم 41.3، است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع: cryptopotato

منبع