زمان خبر:5 ثانیه قبل

بیلی بیلی(Bilibili)، یک پلتفرم استریم ویدئو که بین نسل Z چین محبوبیت دارد، دوشنبه انتقال توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) بین کاربران را فعال کرد و تبدیل به دومین شرکت بزرگ فناوری چینی شد که پس از علی‌بابا امکان انتقال NFT را فراهم کرد

Bilibili نیاز به فاصله 30 روزه بین هر معامله دارد، مشابه با قفل انتقال 180 روزه علی بابا.

Bilibili یک پلت فرم پخش ویدئو است که در چین به دلیل اجازه دادن نظرات بلادرنگ بر روی ویدئوهایی به نام “Danmu” معروف است.
این پلتفرم NFT را در ژانویه(بهمن) معرفی کرد، مجموعه‌ای از PFP (تصاویر نمایه، معمولاً مجموعه‌ای از آثار هنری که تا شانه‌ها را نشان میدهد و شخصیت‌های مختلف را از طریق چهره میمون‌ها، گربه‌ها، انسان‌ها، بیگانگان، روبات‌ها و غیره منعکس می‌کنند) با مضمون کبوتر.

Bilibili در حال حاضر فقط اجازه معامله این PFP های با مضمون کبوتر را می دهد. سایر NFTها مجاز خواهند بود در ماه مه(اردیبهشت) دست به کار شوند.

Bilibili ممکن است انتقال NFT ها را به تاخیر بیندازد یا در صورت وجود فعالیت های سفته بازانه، قوانین را تغییر دهد.
ادعای محدود کردن فعالیت‌های سفته‌بازی در NFT برای شرکت‌های فناوری رایج است که مطابق با موضع مقامات چینی در مورد این دارایی ظاهر می‌شوند.

شرکت‌های بزرگ فناوری چینی مانند Tencent، Baidu، JD.com و بازار NFT Xiaohongshu هنوز اجازه نقل و انتقال یا معامله را نمی‌دهند.

بر اساس گزارش Guosen Securities، با وجود محدودیت ها، بازار NFT داخلی چین در سال 2026 به 29.8 میلیارد یوان (4.68 میلیارد دلار آمریکا) خواهد رسید.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.
منبع:forkast

منبع