زمان خبر:3 ثانیه قبل

دادگاه عالی مردم شانگهای(Shanghai) سندی را صادر کرده است که در آن بیان می کند بیت کوین تابع قوانین و مقررات حقوق مالکیت است. این یافته در رابطه با شکایتی بود که در اکتبر 2020(مهر 1399) در دادگاه منطقه ای ارائه شد که شامل بازیابی وام 1 بیت کوین (BTC) بود. دادگاه بدوی بیت کوین را دارای ارزش، کمیاب و غیرقابل مصرف تشخیص داد و بنابراین مشمول حقوق مالکیت و مطابق با تعریف دارایی مجازی است.
به گزارش وب سایت سینا(Sina website)، دادگاه مردمی منطقه بائوشان شانگهای به نفع شاکی چنگ مو(Cheng Mou) رای داد و به متهم شی مومو(Shi Moumou ) دستور داد تا بیت کوین را بازگرداند. هنگامی که متهم موفق به انجام این کار نشد، پرونده به دادگاه بازگردانده شد، که در ماه می 2021(اردیبهشت 1400) میانجیگری انجام داد. از آنجایی که متهم دیگر مالکیت بیت کوین را نداشت، طرفین توافق کردند که متهم غرامتی را با تخفیف از ارزش ارائه کند.
هیچ ارزش فعلی برای بیت کوین وام داده شده نمی توان تعیین کرد زیرا معامله آن در چین ممنوع است. به گفته این نشریه، این پرونده به دلیل محدودیت های مقامات تحقیقاتی و اجرایی دادگاه که نمی توانند درباره اموال مجازی تحقیق کنند، پیچیده شده است.

چین شروع به سرکوب معاملات ارزهای دیجیتال کرد و در سال 2017(1396)،این تلاش ها را افزایش داد. دولت به تدریج به قطع ارتباط ماینرهای ارزهای دیجیتال از شبکه برق و KV در برابر بازارهای کریپتو پرداخت. از آن زمان توجه خود را به “فعالیت های مالی غیرقانونی مرتبط با NFT” معطوف کرده است.
در عین حال، چین در معرفی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در سراسر جهان پیشتاز شده است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی باشد.

منبع:cointelegraph

منبع