متاورس آدرساید یک پروژه متاورسی جدید است که موجی از هیجان را در سراسر جامعه وب3 ایجاد کرده است. به گفته این تیم، آدرساید یک بازی با امکان نقش‌ آفرینی متاورسی (RPG) خواهد بود که با انواع NFTها، از جمله پروژه‌ های معروف NFT مانند کریپتوپانک‌ های معروف، گربه‌ های جالب، باشگاه میمون جهش‌ یافته، World of Women Meebits و CryptoToadz سازگار است.

در تیزری که 90 ثانیه بود، یک میمون بی حوصله در حال نوشیدن نوعی اکسیر دیده می شود که او را وارد دنیای کاملاً جدیدی می کند. به نظر می رسد در درون متاورس جدید، یک منظره یخی، یک منظره گدازه، یک منظره کریستالی، یک منظره عرفانی بنفش، یک منظره شنی و یک منظره بی نظیر زمینی وجود دارد.

با توجه به پهنای زمین، هدف کلیدی Yuga Labs ساخت چیزی بود که از جهان BAYC، فراتر رود. حدس و گمان این است که آدرساید قابل تعامل خواهد بود و به کاربران اجازه می دهد با طیف متنوعی از پروژه ها و برندها به طور همزمان در متاورس تعامل داشته باشند.

تاریخچه مختصر آدرساید متاورس

آزمایشگاه‌ های یوگا با Animoca Brands، توسعه‌دهنده اصلی The Sandbox، برای ساخت آدرساید همکاری کردند. انتظار می‌رود که این متاورس جدا از اینکه به‌ عنوان یک فراجهان چند زمینی به نظر می‌ رسد، بسیار قابل تعامل باشد و از انواع مختلف NFT و اکوسیستم‌ های NFT پشتیبانی کند.

علاوه بر این، آزمایشگاه یوگا به طور پیوسته در حال جذب سرمایه گذاران نهادی بیشتری است. پس از یک دور مالی که اخیرا اجرا شد، 450 میلیون دلار به رهبری شرکت سرمایه گذاری ریسک پذیر Andreessen Horowitz جمع آوری شد که با این حساب آزمایشگاه یوگا اکنون 4 میلیارد دلار ارزش دارد. سایر سرمایه گذاران عبارتند از Animoca Brands، Google، FTX، MoonPay و Sound ventures. این شرکت قصد دارد از منابع مالی برای توسعه تیم خود استفاده کند. جذب استعدادهای خلاق، عملیات و مهندسی بیشتر؛ و ایجاد اتحاد استراتژیک و سرمایه گذاری مشترک از اهداف دیگر یوگا است.

اعلام متاورس آدرساید پس از شروع معاملاتی ApeCoin، توکن کاربردی رسمی برای اکوسیستم APE که بر تقویت جامعه BAYC متمرکز است، انجام شد. حداکثر عرضه 1 میلیارد تعیین شده است که در حال حاضر عرضه در گردش 284.8 میلیون است. با وجود راه اندازی چند هفته پیش، ApeCoin در حال حاضر از نظر ارزش بازار در رتبه 29 قرار دارد و بر میانگین قیمت مجموعه های BAYC، Mutant Ape Yacht Club و Bored Ape Kennel Club تاثیر گذاشته است.

سودمندی سرزمین متاورس آدرساید چیست؟

در گذشته، برگزاری Yuga Labs NFT بسیار سودآور بوده است، بنابراین تصور اینکه این بار نیز اینچنین باشد، سخت نیست. جدای از کاربرد، داشتن NFT مرتبط با آزمایشگاه یوگا همراه با سرمایه اجتماعی مرتبط با اکوسیستم پر جنب و جوش BAYC است.

در حالی که جزئیات محدود است، گزارش شده است که خود زمین اقلام ارزشمندی را برای صاحبان زمین فراهم می کند، از آثار منحصر به فرد، منابع طبیعی و احتمالاً یک Koda.

حدس و گمان این است که کوداها آخرین نژاد آسمانی باقیمانده هستند که مسئول آوردن Bored Apes و سایر NFTهای قابل همکاری به یک سرزمین جدید عجیب و غریب (آدرساید) هستند. شایعه شده است که Kodas به 10٪ از زمین های آدرساید اختصاص داده می شود و خریدارانی که آن ها را دریافت می کنند ممکن است بتوانند این NFT را به طور جداگانه در آینده نزدیک نیز بفروشند.

رقابت متاورس آدرساید با سایرین

علیرغم تبلیغات زیاد، متاورس آدرساید به راحتی با چند رقیب از نظر کاربرد، عملکرد و تخصص تیمی قابل رقابت است.

بزرگترین رقبای پروژه متاورس برای آدرساید شامل The Sandbox، Decentraland و NFT Worlds هستند. در میان آن ها، اکوسیستم سندباکس مسلماً بزرگترین رقیب آزمایشگاه یوگا به دلیل ارتباطات صنعتی قابل مقایسه و ارزش بازار است.

نحوه خرید زمین در متاورس آدرساید

تمامی 55000 زمین این پروژه ی متاورسی در سه ساعت اول که در ساعت 9 شب شنبه به وقت محلی آغاز شده بود، با قیمت 305 ApeCoin به ازای هر واحد فروش رفتند و 317 میلیون دلار برای آزمایشگاه های یوگا به ارمغان آوردند. و تمامی خریدران باید از قبل احراز هویت کرده و کیف پول های رمزارزی خود را در وبسایت این پروژه ثبت میکردند.

آیا متاورس آدرساید سرمایه گذاری خوبی است؟

عضویت در اکوسیستم آزمایشگاه‌ های یوگا به معنای مالکیت زمین‌ های آدرساید است که سرمایه اجتماعی و مزایای باارزش زیادی را به همراه دارد، اما بدون ریسک هم نیست. NFTها سرمایه گذاری های پرریسکی هستند که پتانسیل صعودی و نزولی قابل توجهی دارند.

با توجه به فقدان جزئیات، یک سرمایه گذار محتاط و بلندمدت ممکن است منتظر بماند تا پس از فاش شدن جزئیات بیشتر، زمین متاورس آدرساید را خریداری کند. اما با توجه به محبوبیت BAYC و تقاضای بالا از سوی سرمایه گذاران حساس به قیمت مانند ورزشکاران و افراد مشهور، منطقی است که فرض کنیم تقاضا برای زمین متاورس آدرساید در کوتاه مدت قابل توجه خواهد بود. پس از راه اندازی زمین، برای برخی نوسانات شدید آماده باشید.

اگر فکر می‌کنید اکوسیستم BAYC و آزمایشگاه‌های یوگا می‌توانند در آینده پیشرفت کنند و از رقبا پیشی بگیرند، زمین های متاورس آدرساید می‌تواند راهی سودآور برای به دست آوردن ارزش فزاینده در این اکوسیستم باشد.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع: benzinga.com

منبع