زمان خبر:16 ثانیه قبل

به رسمیت شناختن مالکیت توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به موضوعی حیاتی تبدیل شده است که بسیاری از مشکلات حقوقی و آسیب‌پذیری‌های کپی رایت را به‌وجود می‌آورد. یک شرکت سرمایه گذاری ریسک پذیر، اندرسن هوروویتز(Andreessen Horowitz)، که با نام a16z نیز شناخته می شود، با ارائه مجوزهای رایگان به سازندگان، راه حلی مطلوب برای این مشکل ارائه کرده است.

طبق یک پست وبلاگ چهارشنبه که توسط مشاور کل شرکت، مایلز جنینگز(Miles Jennings) و شریک عمومی کریس دیکسون(Chris Dixon) نوشته شده است، این شرکت آماده است تا یک چارچوب مجوز رایگان NFT را فعال کند که این اقدام شش نوع از مجوزهای تأیید شده توسط وکیل را فراهم می کند که سازندگان می توانند از آنها برای کنترل مالکیت یک اثر هنری استفاده کنند. این شرکت با هدف اصلی به این حرکت می‌آید تا «پتانسیل اقتصادی» بخش آثار هنری دیجیتال را آزاد کند.

مجموعه مجوز با عنوان “Can’t Be Evil” به سازندگان NFT کمک می کند تا کنترل کارهای دیجیتال یا توکن های خود را به آنها بدهند. به همین ترتیب، گنجاندن مجوز به کاربران امکان می دهد از حقوق مالکیت معنوی (IP) و توانایی انتقال آنها محافظت کنند.

این وبلاگ اضافه کرد؛
علاوه بر این، زیرساخت صدور مجوز پردازش الزامات نظارتی را برآورده می کند زیرا شرکت قبل از طراحی مجوزها با وکلا درگیر است که همچنین شامل یک پایه حقوق برای پدیدآورندگان است که غیرقابل فسخ و قابل اجرا هستند.

هدف این شرکت با این حرکت، حمایت از سازندگان و جامعه NFT است تا از پتانسیل بخش NFT برای سود اقتصادی استفاده کند.
امیدواریم با ایجاد آسان و رایگان مجوزها، دسترسی به مجوزهای با کیفیت بالا را دموکراتیک کرده و استانداردسازی را در صنعت web3 تشویق کنیم. پذیرش بیشتر می‌تواند به مزایای باورنکردنی برای سازندگان، مالکان و اکوسیستم NFT در کل منجر شود.

علاوه بر این، نمایندگان این شرکت تاکید کردند که پیشرفت‌ها و نوآوری‌های غیرقابل توقف نیازهای مجوز را تغییر می‌دهد و ممکن است برای برخی پروژه‌ها مناسب نباشد.
پس از اینکه بخشی از صادرکنندگان خدمات Creative Commons را انتخاب کردند، a16z برای معرفی چارچوب مجوز رایگان NFT اقدام کرد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع:bitcoinist

منبع