زمان خبر:3 ثانیه قبل

دولت ژاپن یکی از اولین دولت‌هایی بوده که NFT‌ها را به عنوان نوعی پاداش برای مقاماتی که در استفاده از فناوری دیجیتال برای حل چالش‌های محلی پیشرو بوده‌اند، صادر کرده است.

این جوایز توسط دبیرخانه کابینه، آژانسی دولتی که توسط هیروکازو ماتسونو (Hirokazu Matsuno)، دبیر ارشد کابینه کشور رهبری می شود، در مراسم «تابستان دیجی دنکوشین ۲۰۲۲» اهدا شد. به گزارش Coinpost، در این مراسم فومیو کیشیدا (Fumio Kishida)، نخست وزیر این کشور نیز حضور داشت.

هفت شهردار به خاطر ایده‌های اجرایی‌شان با محوریت اقتصاد دیجیتال مورد تقدیر قرار گرفتند. در میان آنها شهردار ساکاتا (Sakata) هم حضور داشت که دولتش پیشنهاد استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی برای تحویل بسته‌های محلی را داده بود. یک جایزه NFT نیز به مباشی (Maebashi) برای ایده ایجاد پلتفرمی که از دوربین‌های تلفن‌های همراه برای ردیابی تغییرات شرایط ترافیکی استفاده می‌کند، اعطا شد.

NFTهای صادر شده غیرقابل انتقال هستند و در بلاک چین اتریوم با استفاده از پروتکل اثبات حضور (POAP) و پلتفرم بلاک چین  Indiesquare صادر شده‌اند. 

این پلتفرم پیش از این برای صدور و توزیع NFT‌های رویداد دفتر جوانان حزب لیبرال دموکرات نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

ژاپن به عنوان یک کشور طرفدار فناوری و نوآوری شناخته می‌شود، جایی که ارزهای دیجیتال به عنوان یک دارایی تجاری توسط دولت تنظیم شده است. نخست وزیر این کشور نیز در موارد متعددی به استفاده از NFT‌ها علاقه داشته است. 

NFT‌ها در اوج بازار صعودی گذشته جذابیت زیادی را به دست آوردند، با این حال، با رکود بازار کریپتو، بازار NFT نیز شاهد کاهش شدید فعالیت بوده است.  

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع: cointelegraph

منبع