زمان خبر:3 ثانیه قبل

بر اساس داده‌های DefiLlama، اکوسیستم DeFi کاردانو نزدیک به ۱۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است و در ۲۴ ساعت گذشته تقریباً ۴ درصد به ارزش کل قفل شده (TVL) خود اضافه کرده است. این رشد در افزایش ارزش کل قفل شده (TVL) از حدود ۲۶۸ میلیون دلار در ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت) به ۲۷۸ میلیون دلار در ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت) منعکس شده است.

بدون گنجاندن توکن های نظارتی استیک شده در این ارزش گذاری، TVL کاردانو حدود ۲۰۳ میلیون دلار است. اگرچه این افزایش ممکن است ناچیز به نظر برسد، اما TVL کاردانو (شامل توکن های استیک شده) از زمانی که در ۲۸ مارس (۸ فروردین) به ۴۳۴/۷۴ میلیون دلار رسید، به طور پیوسته کاهش یافته است.

ارزش کل قفل شده (TVL) به مجموع دارایی های رمزارزی سپرده شده در یک پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi) اشاره دارد. کاردانو پس از راه‌اندازی پروژه‌های Sundaeswap و Minswap شاهد رشد TVL خود بود که کمک زیادی به این معیار کرد.

قیمت ADA در حال حاضر پس از تست پایین‌ترین سطح ۰/۸۱۶ دلاری در ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت)، در حال تثبیت است. در زمان انتشار این مقاله، ADA با ۱/۶۷ درصد کاهش در ۲۴ ساعت گذشته با قیمت ۰/۸۲۸ دلار معامله می‌شد. ADA با قیمت کنونی، ۷۳/۲۹ درصد نسبت به بالاترین رکورد قیمتی خود یعنی ۳/۱۰ دلار در سپتامبر ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) کاهش یافته است.

IOG: قابلیت همکاری کلید رشد بلاک چین است
همانطور که در یک پست وبلاگی اخیر بیان شد، جامعه کاردانو در حال حاضر روی پذیرش گسترده آن کار می کند. IOG می گوید توانایی کار با سایر بلاک چین ها یا قابلیت همکاری، کلید رسیدن به این امر است.

با توجه به داده های بلاک چین کاردانو، بیش از ۴/۵ میلیون رمزارز بومی، بیش از ۵۰۰۰ توکن غیرمثلی (NFT) و بیش از ۹۰۰ پروژه در کاردانو تا به امروز وجود دارد.

همانطور که قبلا توسط U.Today پوشش داده شد، شرکت مادر کاردانو یعنی IOHK و Wanchain، همکاری خود را در زمینه فعال کردن قابلیت همکاری بین شبکه اصلی کاردانو، زنجیره‌های جانبی کاردانو و سایر شبکه‌های بلاک چین اعلام کردند. Wanchain به یک زنجیره جانبی سازگار با EVM برای کاردانو تبدیل خواهد شد.

شرکت مادر کاردانو، IOG یا همان IOHK، همچنین گفت که در حال برنامه‌ریزی برای عرضه یک زنجیره جانبی بدون مجوز جدید EVM در سال جاری است. این زنجیره جانبی به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که قراردادهای هوشمند Solidity را روی کاردانو بنویسند و برنامه های غیرمتمرکز سازگار با EVM و توکن های سازگار با ERC20 را ایجاد کنند و در عین حال از بسیاری از مزایای کاردانو بهره مند شوند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.
منبع: U.today

منبع