علیرغم اینکه امروز وزرای انرژی اتحادیه اروپا در راستای تهیه پیش نویس طرح مممنوعیت نفت روسیه گرد هم می‌آیند، اما قیمت نفت خام درحال کاهش است. این درحالیست که ارزش یوان نیز در در واکنش به داده‌های ضعیف اقتصادی در چین عقب نشینی می کند. حراج مجموعه NFT های باشگاه قایق تفریحی میمون کسل (Bored Ape Yacht Club)، بلاک چین اتریوم را به طور موقت با اختلال مواجه کرد.

 

 

آنچه که باید امروز، دوشنبه، در بازارهای مالی بدانید ،به شرح زیر می‌باشد:

 

 

1. افزیش فشار های غربی ها بر روسیه

ایالات متحده و اتحادیه اروپا به تحت فشار قرار دادن روسیه ادامه می دهند که از اشغال اوکراین دست بردارد. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سفری بی سر و صدا به کیف اعلام کرد که ایالات متحده “تا زمانی که پیروزی به حاصل شود” از اوکراین حمایت خواهد کرد.

وزرای انرژی اتحادیه اروپا بعد از ظهر روز دوشنبه در راستای گفتگو در زمینه طرح ممنوعیت واردات نفت روسیه در بروکسل دیدار می کنند. این طرح همانطور که انتظار می رود به طور تدریجی و مرحله ای نفت روسیه را تحریم می کند و هدف آن ، ایجاد اختلال در اقتصاد روسیه است. گزارشات رسانه های خبری حاکی از آن است که ممکن است معافیت هایی برای کشورهای مجارستان و اسلواکی ارائه شود.

انتظار می‌رود که اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، رهبران کشورهای هند، اندونزی، سنگال و آفریقای جنوبی را به اجلاس بعدی گروه هفت دعوت کند تا در میان فشار های غرب ،از بازارهای نوظهور حمایت کند.

 

2. با ادامه سیاست کووید-صفر در چین ، ارزش یوان کاهش می یابد

میزان آسیب وارد شده به اقتصاد چین به دلیل سیاست کووید-صفر آن ، آشکار تر از قبل می شود. شاخص رسمی مدیران خرید(PMI) بخش تولیدی چین در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) به 47.4 کاهش یافت و در ناحیه منفی قرار گرفت که در نتیجه قرنطینه شانگهای، جیلین وسایر مناطق کشور بود. شاخص PMI بخش خدماتی شدیدتر از آن کاهش یافت.

این درحالیست که تعداد مبتلایان ویروس کووید-19 گزارش شده همچنان در شانگهای کاهش می‌یابد و در پکن روزانه دو نوبت آزمایشات انوبه کووید-19 صورت می گیرد.

سالن‌های ورزشی و سینماها در پایتخت این کشور با 21 میلیون نفر جمعیت، تعطیل است و خوردن غذا در داخل رستوران ممنوع است. این محدودیت ها در روز چهارشنبه به پایان میرسد.

این داده ها منجر به کاهش 0.5 درصدی مجدد یوان فرامرزی شد. قیمت مس 2.6 درصد کاهش یافت و به کف ماه دسامبر(دی-بهمن) رسید.

 

3. بازیابی سهام

بازارهای سهام ایالات متحده پس از سقوط شدید در روز جمعه ، امروز قرار است با بهبود متوسط ، باز شوند. گفتنی است که بازارهای سهام ،بدترین ماه خود را از زمان آغاز همه‌گیری در سال 2020 ، سپری کردند.

تا ساعت 6:20AM به وقت ET (10:20 گرینویچ).قراردادهای آتی داوجونز 0.5 درصد افزایش یافت، در حالی که قراردادهای آتی S&P 500 و نزدک 100 به همان میزان مشابه افزایش یافتند.

سهام شرکت هلدینگ خوشه‌ای برکشایر هاتاوِی (Berkshire Hathaway) پس از اظهارات مدیر عامل آن ، وارن بافت ، عملکرد بهتری را پیش از باز شدن بازار به نمایش گذاشت. آقای بافت که در آخر هفته ریاست نشست سالانه سهامداران شرکتش را بر عهده داشت، خبر از سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری خود در سهام ایالات متحده داد.

 

4. میمون های کسل ، بلاک چین اتریوم را با مشکل مواجه کردند

Yuga Labs، شرکت پشتیبان و خالق مجموعه NFTهای Bored Apes Yacht Club، معادل 320 میلیون دلار رمزارز را از طریق حراج “سرزمین های مجازی” تحت عنوان Otherside ،جمع آوری کرد. در طول این حراج ، بلاک چین اتریوم به طور موقت با اختلال روبه رو شد. این مجموعه NFT با استفاده از رمزارز ApeCoin قابل پرداخت بود ، رمزارزی که بر روی بلاک چین اتریوم کار می کند.

تا ساعت 6:30AM به وقت ET (10:30 گرینویچ)، ApeCoin با افت 11 درصدی در سطح 15.8008 دلاری قرار گرفت که نسبت به سقف هفته گذشته خود ، بیش از 41 درصد افت داشته است.

 

5. کاهش قیمت نفت خام

قیمت نفت خام در واکنش به داده‌های اقتصادی خارج از چین به شدت کاهش یافت.

تا ساعت 6:25AMبه وقت ET، قراردادهای آتی نفت خام ایالات متحده با افت 3.4 درصدی در سطح 101.3 دلاری قرار گرفت. قراردادهای آتی نفت برنت نیز با کاهش 2.8 درصدی به 104.31 دلار در هر بشکه رسید.

دورنمای طرح ممنوعیت نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا در حال حاضر به طور قابل توجهی معتبر شده است. علاوه بر آن ، توجهات به نشست روز پنجشنبه وزرای انرژی اوپک و غیراوپک جلب شده است که در آن ، در زمینه سطوح تولیدات صحبت خواهد شد. ناتوانی روسیه در تولید سهمیه خود بر اساس توافق این سازمان، انگیزه سایر تولیدکنندگان را افزایش می دهد تا تولید خود را، تا جایی که می توانند ،افزایش دهند.

 

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی گرم متاورس نمی‌باشد.

منبع:investing

منبع